Gwałtownie rosnąca ilość przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, iż czas na założenie nowego domu - na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie konieczne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają bezkompromisowce, aby zbudować miasta, sieć transportu i przeróżnych budynków potrzebnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze wiąże się z zagraniem karty i wyborem adekwatnej akcji. Jeśli odcień karty odpowiada kolorowi akcji, gracz uzyskuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak widoczna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie mając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak pokaźna, iż gracz wybierze akcję, która może nie jest błyskotliwa, ale ma adekwatny kolor. Podejmowanie odpowiednich wyborów tego typu jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra asygnowana dla zwolenników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Dużo ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i specyficzna mechanika, która zapewniła Podwodne Miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.
atuty: