"Położył główny znacznik na kategorii zwierzęta. Drugi na kropli wody... Hmm... Zwierzę wodne? Ryba! Tak, ale to nie wszystko, pokazuje dalej... Drewno, nożyczki, ciąć, narzędzie... Ryba Piła!" W grze Koncept waszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych poprzez innych graczy. Ale... Przedstawiający nie może się odzywać ani nic pokazywać, czy rysować, do dyspozycji ma wyłącznie planszę z zróżnicowanymi obrazkami i przy pomocy widoczników będzie wskazywał te, które będą miały was naprowadzić. "pan, człowiek. Jego zawód, związany z walką... Coś więcej? Świat, białe, kółko, czerwone. Hmm, trudne... A, zespolił kółko z czerwonym, patrz, przesunął istotnik na ikonie świata bardziej na flagę. Chodzi o flagę! Flagę kraju - biała z czerwonym kółkiem - Japonia! Pilot kamikadze czy samuraj? Przemijanie, czas, cofać się, wcześniej, czyli jednak samuraj!" Gracz ma do dyspozycji jeden główny widocznik, którym wyznacza kategorię główną i używając pokaźników pomocniczych dookreśla ją wskazując inne skojarzenia. Jeśli potrzebuje może użyć dodatkowych pokaźników w innym odcieniu, by pokazywać inne rzeczy, które mogą naprowadzić na stosowne skojarzenie. "Główna kategoria przedstawia nam kobietę, która jest sportowcem. W drugiej stara nam się pokazać, że jej dyscyplina należy do sportów zimowych. Potem są dwa narzędzia, których używa w tej dyscyplinie. Jedne związane z nogami, drugie z rękami. To od nóg związane jest z podróżowaniem, a zimą w sporcie najlepiej podróżuje się na nartach, lecz nie wpadłbym na to, gdyby nie ta rzecz związana z rękami. Tam bowiem mamy walkę i śmierć, więc musi to być broń. Dopiero całość naprowadziła mnie na trop. Hasło to: Justyna Kowalczyk!" Koncept jest grą rozciągliwą i podatną na nieznaczne zmiany i nowinki w zasadach. Zadowolenie graczy jest wartością nadrzędną! W grze mogą się sprawdzić nawet najbardziej szalone pomysły, o ile wszyscy gracze je zrozumieją. "Zaznaczył walkę i położył dużo kosteczek na polu pana. Wojna!" "Spirala, zwierzę, ok,wyraźnik położony między kobietą, a panówą?... A, no przecież! Ślimak, bo jest obojnakiem!" Koncept sprawdzi się w każdym towarzystwie, hasła mają 3 stopnie trudności, więc na najłatwiejszym można grać z dziećmi już od 10 roku życia. Do tego na każdej karcie jest 9 haseł, po 3 z każdego poziomu trudności, więc zawsze mamy wybór, a są one tak ułożone, by każdy znalazł coś dla siebie. Zwycięża gracz, lub jeśli gramy drużynowo - gracze, którzy dzięki odgadnięciu największej ilości haseł zgromadzili najwięcej punktów. Przykłady haseł z rozgrywki Płyn, do jedzenia, biały - to oczywiście mleko. Płyn, także do jedzenia, tym razem czerwony - może to być np. Ketchup albo czerwone wino. Zwierzę, które kojarzy się z wodą - pierwsze co przychodzi do głowy, to oczywiście ryba. W Koncept możesz pokazać w nieskomplikowany sposób także bardziej trudne pojęcia. Narzędzie, mechaniczne, do cięcia drewna? Piła mechaniczna. A człowiek, związany ze sztuką, z którym nieodłącznie kojarzy się ucięte ucho? To Vincent van Gogh. Uwielbiasz gry towarzyskie, w których zgaduje się hasła poprzez pokazywanie, rysowanie i opowiadanie? Koncept to pomysł, którego jeszcze nie było. Zaproś swoich znajomych do tej gry i po raz kolejny bawcie się doskonale wytężając umysł i wynajdując właściwe skojarzenia. Nie zwlekaj, czas na Twój koncept! Koncept został doceniony przez międzynarodową publiczność, o czym świadczy długa lista nagród i wyróżnień: 2015 - nominacja Gouden Ludo 2014 - nominacja Tric Trac 2014 - nominacja Spiel des Jahres 2014 - rekomendacja Spiel der Spiele Hit mit Freunden 2014 - zwycięzca Lys Grand Public 2014 - finalista Juego del Año 2014 - zwycięzca Hra roku 2014 - nominacja Golden Geek Best Party Board Game 2014 - zwycięzca As d'Or - Jeu de l'Année 2013 - nominacja Meeples' Choice 2013 - nominacja Golden Geek Best Party Board Game