SAMODZIELNA GRA Z serii "WSIĄŚĆ DO POCIĄGU"
Mapa Niemiec i nowe zasady gry dla urozmaicenia rozgrywki.
Wiek: od 8 lat
liczba graczy: 2-5
Czas gry: ok. 30-60 minut
Wydawca: Rebel.pl
Projektant: Alan R. Moon
Ilustracje: Cyrille Daujean, Julien Delval
Instrukcja: polska
NA CZYM POLEGA GRA?
Niemcy przełomu wieków... Na stacji głównej w Monachium smuga dymu zawiadamia przybycie składu z Norymbergi. Stukot kół wpierw narasta, a potem nagle cichnie, gdy masywna lokomotywa wtacza się na stację. Rozlega się pisk hamowania i pociąg niknie w kłębach pary. Bagażowi pospiesznie uwijają się wokół pasażerów opuszczających wagony. Tymczasem na sąsiednim peronie zawiadowca daje znak odjazdu i kolejny pociąg wyrusza do celu podróży. Jest nim Berlin, dumna stolica Cesarstwa Niemieckiego.
"Wsiąść do Pociągu: Niemcy" to duchowy spadkobierca "Ticket to Ride: Marklin", jednej z najlepiej ocenianych przez graczy edycji gry. Rozgrywka koncentruje się na mapie Cesarstwa Niemieckiego i wprowadza nową, niebanalną mechanikę pozyskiwania pasażerów.
Tak jak we wszelkich innych grach tej linii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów. Działania te pozwalają na im gromadzenie punktów zwycięstwa. Dodatkowym sposobem na zdobywanie punktów jest obsługa pasażerów. Na początku gry różnokolorowe pionki pasażerów kładzie się na wszystkich miastach występujących w grze. Każdorazowo, gdy uda nam się wybudować trasę, możemy zabrać ze sobą jednego z pasażerów z przyległych do wybudowanej trasy miast. Dopełniające punkty zdobywać będą Ci, którzy obsłużą największą ich liczbę w poszczególnych kolorach.
We "Wsiąść do Pociągu: Niemcy" zostajemy zaskoczeni też podziałem biletów na trasy długie i krótkie. Dwa przeróżne zestawy kart będziemy mogli dobierać w trakcie gry wedle własnego upodobania, kontrolując tym sposobem jeszcze skuteczniej naszą strategię gry.
UWAGA! "Wsiąść do Pociągu: Niemcy" to samodzielna gra, do której nie jest wymagane posiadanie żadnej z poprzednich części linii.
Zawartość pudełka:
plansza Niemiec z przełomu XIX i XX wieku • kolorowe wagoniki (po 45 białych, czerwonych, fioletowych, żółtych i czarnych i zapasowe w każdym odcieniu) • 200 ilustrowanych kart (110 wagoników, 14 lokomotyw, 55 biletów niedługiej i 34 długiej trasy, karta Globtroter) • 5 istotników punktacji • 60 pionków pasażerów • materiałowy woreczek • instrukcja (na odwrocie gromadzi numer dostępu do Days of Wonder Online)
wymiary opakowania:
297 x 297 x 72 mm
Do kart
(200 szt.) można dokupić pasujące koszulki:
Rebel 56x87 mm "kanon American" - opak. 100 szt.
Rebel 56x87 mm "kanon American Premium" - niesprężyste, opak. 100 szt.
Mayday kanon USA - opak. 100 szt.
Mayday Premium standard USA - nieelastyczne, opak. 50 szt.