Gra planszowa Wesoły pociąg dzięki prostym zasadom jest optymalna dla przedszkolaka, wciągnie także dorosłego gracza. To gwarancja udanej zabawy dla wszystkich, bez względu na wiek. Wybierzcie swoje lokomotywy, parowe ciuchcie albo szybkie elektrowozy. Rzucając kostkami, zdobywajcie wesołe wagoniki i budujcie swoje pociągi. Gracz, który będzie posiadać najwięcej wagonów (punktów), wygrywa. W wariancie nowoczesnym wykażcie się znajomością alfabetu i zdobywajcie uzupełniające punkty. Zasady gry Wesoły pociąg: części gry - 30 kartoników z wagonami (2-, 3- i 4-wagonowymi) - 6 kartoników z lokomotywami - 3 kostki z wagonami i dżokerem - 1 kostka z wagonami i stopem Cel gry Zadaniem graczy jest zbudowanie pociągów z jak największą liczbą wagonów (uzyskanie jak największej liczby punktów). Przygotowanie do gry - Rozłóżcie kartoniki z wagonami, pogrupujcie je według odcieni i długości (wytwarzając pulę). - Kostki połóżcie obok nich. - Każdy gracz bierze po 1 kartoniku z lokomotywą i kładzie go przed sobą. Jeśli graczy jest mniej niżeli sześciu, niewykorzystane kartoniki z lokomotywami nie biorą udziału w grze. Rozgrywka Grę początkuje osoba, która ostatnio jechała pociągiem (albo najmłodszy gracz). - Gracz w swojej kolejce bierze kostki i rzuca wszystkimi naraz. Może wykonać maksymalnie 3 takie rzuty. Po każdym rzucie może odłożyć na bok wybrane kostki. Pozostałymi rzuca dalej. Raz odłożone kostki może użyć w kolejnych rzutach. - Celem rzutów jest uzyskanie optymalnej wartości na kostkach, zabranie z puli zgodnego co do koloru i liczby wagonów kartonika i dodanie go do swego pociągu. - Jeśli gracz wyrzuci Stop - nie zdobywa żadnego kartonika - grę kontynuuje kolejna osoba. - Dżoker zastępuje dowolny kolor. - Jeśli wyrzucona wartość nie jest dostępna, gracz może wziąć kartonik w danym odcieniu o mniejszej liczbie wagonów. - Jeśli w puli nie będzie już kartoników odpowiadających wartości na kostkach, to gracz nie zdobywa żadnego kartonika - grę kontynuuje kolejna osoba. - w trakcie jednej kolejki można zdobyć tylko jeden kartonik (jeśli są dwie pary, gracz wybiera jedną z nich). - Kolejka przebiega zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Koniec gry Gra się kończy, gdy w puli nie ma już kartoników. Policzcie wagony w swoich pociągach. Każdy wagon to jeden zdobyty punkt. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. Realny jest remis. Typ innowacyjny Punkty ekstra Jeśli chcecie zwiększyć poziom trudności gry, wprowadźcie uzupełniającą zasadę: za każde połączenie kartoników, w których literki ułożone są zgodnie z kolejnością, w jakiej występują w alfabecie, zdobywacie dopełniające punkty. Poręczne opakowanie w formie kuferka zachęci dziecko do posprzątania po skończonej zabawie. Bawcie się i doskonalcie zróżnicowane umiejętności: - logiczne myślenie - liczenie - znajomość alfabetu - rozpoznawanie barw - zdolności manualne - kreatywność i wyobraźnię - spostrzegawczość i koncentrację