Gra nowa, w folii.
Język: Polski
Gatunek: Strategia
PEGI: 16+
Złota Edycja gry Age of Wonders III gromadzi w sobie wszystkie aktualizacje, zwiększenia i oficjalne dodatki, które
wyszły do tej pory.
Zawartość Złotej Edycji:
Age of Wonders III jest czwartą odsłoną cieszącego się dużym zachwytm procesu strategii turowych autorstwa holenderskiego studia Triumph. Prace nad grą trwały ponad trzy lata, a deweloperów finansowo wspierał jeden z największych sympatyków linii Age of Wonders - Markus Persson, twórca Minecraft.
Akcja Age of Wonders III ponownie przenosi graczy do fantastycznego świata, w którym rozmaite rasy i ugrupowania rywalizują o dominację. Kampania główna pozwala graczom stanąć po stronie jednej z dwóch zwaśnionych frakcji – Imperium Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów. W opowieści obfita rolę odgrywa kilka lubianych postaci z poprzednich odsłon cyklu, w tym Merlin. Poza wspomnianymi rasami istnieją w dodatku grywalne frakcje Drakonów, Orków, Krasnoludów oraz Goblinów.
Rozgrywka w Age of Wonders III łączy elementy strategii i cRPG. Gracze eksplorują obfitych rozmiarów mapy, odkrywają nowe lokacje, spotykają bohaterów niezależnych i toczą emocjonujące bitwy. Jednocześnie kierują rozwojem swojego królestwa, w tym także dokonują przekształceń terenu i klimatu pod kątem potrzeb wybranej nacji czy zakładają świeże siedziby celem prowadzenia wzmożonej ekspansji. Twórcy zadbali o zasobność ras i kultur, którym przewodzić można w fantastycznym świecie.
rozpoczynając rozgrywkę wybieramy reprezentującego nas przywódcę. Przystępni władcy odpowiadają typowym archetypom klas z gier roleplaying, takim jak kapłan, wojownik, czarodziej czy zwiadowca. Każdy monarcha ma własne oryginalne umiejętności, a także jednostki. Równocześnie kampanię początkuje jako postać neutralna i dopiero nasze własne decyzje oraz sposób sprawowania rządów określą, czy pozostajemy na tej pozycji, czy też skręcamy w stronę dobra albo zła.
Rozgrywka w Age of Wonders III jest agresywna i koncentruje się na wojnie. Jedynym sposobem na wygranie kampanii jest pokonanie armii przeciwników, a także podbicie ich ziem. Bitwy rozgrywane są na trójwymiarowych mapach pokrytych siatką heksów. Autorzy przygotowali rozbudowany system potyczek, który premiuje m.in. Właściwe korzystanie z ukształtowania terenu czy atakowanie wrogów z flanki. Poza standardowymi starciami na otwartym polu dostępne są na dodatek oblężenia, a także bitwy morskie.
Gra oferuje kilka wariantów rozgrywki jedno i wieloosobowej. Poza główną kampanią istnieje możliwość sprawdzenia swoich sił na pojedynczych, losowo generowanych mapach w rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją albo żywymi przeciwnikami. Natomiast multiplayer może być rozgrywany poprzez Internet, w systemie mailowym (PBEM), za pośrednictwem sieci lokalnej (LAN) oraz w trybie gorącego krzesła (Hotseat).
W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon serii, w Age of Wonders III deweloperzy zdecydowali się na wykorzystanie silnika budującego trójwymiarowe środowisko graficzne. Pozwoliło to dostosować jakość oprawy wizualnej do współczesnych
standardów w tego typu produkcjach.