"technologia konstrukcji filmowego" Karela Reisza i Gavina Millara to pozycja legendarna, nie bez przyczyny nazywana jest biblią montażystów. Wprowadza ona czytelnika we arkana pracy w montażowni. Nie jest to jednak książka o trikach dostępnych w programach do edycji - w tym celu należy sięgnąć po jeden z wielu dostępnych na rynku poradników. Praca Reisza i Millara jest wyraźnie głębsza, bo dotyczy samej istoty konstrukcji - mówi o tym jak go zrozumieć, poczuć jego rytm i sprawić, aby stał się naturalnym środkiem wyrazu. Karel Reisz i Gavin Miller wprowadzają w czytelnika w każdy aspekt rzemiosła, jakim jest montaż filmowy. Są to zwięzłe historie i opisy stylów montażu filmowego, odnoszące się do każdego gatunku filmowego. Jeszcze ujęte zostały szczególne oczekiwania kina panoramicznego, Verite, a także awangardy. Demonstruje różnice w prędkości konstrukcji i wpływ jego na efekt dramatyczności. To książka, którą każdy współczesny filmowiec, w tym montażysta filmowy, musi posiadać po prostu w głowie. Posiadają Państwo w ręku arcydzieło klasyki wydawniczo-filmowej światowego formatu. Legendarny reżyser Anthony Asquith powiedział, że ta książka jest absolutnie potrzebna dla każdego montażysty filmowego i dla każdego inteligentnego filmowca. Ostatnio mówi się, iż to najbardziej udany podręcznik filmowy i miał wielki wpływ na technologię i rozwój światowego kina.