Tom 20. Linii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. "Książka zwraca uwagę na niedoceniane dotąd w literaturze medioznawczej aspekty twórcze w warsztacie dziennikarskim.
Podjęta problematyka wywiadu telewizyjnego ukazuje znaczący potencjał nowoczesności zezwalający z tej, skądinąd schematycznej, wypowiedzi wykreować ciekawy dla widzów przekaz. Potencjał twórczy, biegłość warsztatowa dziennikarza i współpracowników przekładają się wprost na dramaturgię interakcji z osobą (osobami) udzielającą wywiadu.
Publikacja jest innym aniżeli dotąd spojrzeniem na wywiad telewizyjny jako gatunek. Skupiając się na aspektach twórczych i nowoczesności w ramach tradycyjnych interakcji dziennikarz - respondent, pokazuje skalę używanych nowych rozwiązań formalnych w tym zakresie." dr hab.
Andrzej Kozieł, Uniwersytet Warszawski "Dr Joanna Szylko-Kwas skupiła swą uwagę na wywiadzie, który jest gatunkiem - przez jednych badaczy uwielbianym za pograniczny, poprzez innych - za publicystyczny - w którym dziennikarze muszą wykazać się nie tylko twórczym myśleniem, lecz i refleksem, inteligencją, by w porę zareagować na to, co mają do powiedzenia interlokutorzy, zaproszeni do rozmowy.
swymi rzetelnymi badaniami Autorka udowodniła,aktualnie dziennikarze muszą kreatywnie myśleć, aby nie tylko utrzymać się w zawodzie, lecz by przyciągnąć uwagę odbiorców. Problem opisany w książce dotyka zmian, jakie zachodzą w filozofii prowadzenia wywiadu.
Książka ta inspiruje do refleksji: teraz dziennikarz musi współpracować z rozmówcą, musi być - w pełnym tego słowa znaczeniu - kreatywny." prof. Dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński