Przelicz to na pieniądze przedstawia firmom, jak wydajnie komunikować wartość ekonomiczną wytworzoną poprzez ich produkty i usługi. Codziennie prawidłowe firmy ponoszą uszczerbek na tym,tworząc dla swych klientów wartość finansową, same nie są w stanie uzyskać godziwego udziału w finalnym zysku swego partnera. Dzieje się tak, gdyż większość pracowników działów marketingu nie potrafi oszacować wartości, którą ich kupujący otrzymują w produktach ich własnej marki. Argumentacja handlowa takich pracowników sprowadza się do najistotniej prymitywnego czynnika - ceny. Rozwiązaniem jest takie podejście do sprzedaży i marketingu, które wykracza poza zachwalanie własnego artykułu, a polega na obliczeniu pieniężnego zysku, jaki klient uzyskuje w zamian za zapłaconą cenę. Książka szczegółowo prezentuje, jak to zrobić.
prawidłowe producenta odnoszą sukcesy dzięki odkrywaniu sposobu, w jaki ich klienci zarabiają, i takim wykorzystaniu własnych zasobów,kupujący mogli zarabiać jeszcze więcej. Przeliczanie na pieniądze jest kluczową dyscypliną pozwalającą każdej firmie wspiąć się na wyżyny sukcesu handlowego. Fox i Gregory stworzyli szczegółowy przewodnik, który czyni przeliczanie na pieniądze fundamentem strategii biznesowej. To potężna wiedza, dlatego ta książka nie jest przeznaczona dla tych „specjalistów” od marketingu, których jedyną umiejętnością jest mydlenie oczu własnemu pracodawcy. To książka dla tych, którzy są gotowi zakasać rękawy, aby naprawdę czegoś dokonać dla swej firmy.