kolekcja krótki KURS to popularnonaukowe książki wydawane poprzez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Autorzy, będący ekspertami w danej dziedzinie, omawiają z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i świeże koncepcje, a poprzez to sprawiają, iż tematy trudne stają się dostępne.
To przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących designu. Czytelnik dowie się z niego: • Jak rozumieć design w ujęciu całościowym, przeciwstawiając się powszechnemu przekazowi medialnemu, który sprowadza go do roli drugoplanowej, czysto dekoracyjnej? • Jak definiować design biorąc pod uwagę, że słowo to ma sporo poziomów znaczeniowych i samo w sobie jest źródłem zamieszania? • Co wiemy o pierwotnych innowacjach i jak wpływają one na to, co formujemy dziś? • Jak potężnie odczuwamy wpływ wartości kulturowych, który ujawnia się w projektowanych obiektach? • Czy za każdym razem projektanci przez design mogą dążyć do wyrażania swej oryginalnej osobowości i swojej kreatywności? • Jaki wpływ ma otoczenie na wzorce korzystania z przedmiotów i jak je kreować? • Jak można zaangażować potencjalnych użytkowników projektowanych przedmiotów? • Z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć nadążając za postępem technologicznym? • Czy globalizacja jest zagrożeniem dla designu?