Tytuł Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8220-823-8 Rok wydania 2022 Łódź Wydanie 1 ilość stron 96 Format pdf Spis treści Wstęp 7
Funkcja manipulacyjna prozodycznych operatorów interakcyjnych (Anita Grzegorzewska, Uniwersytet Łódzki) 9
Łamanie zasad etyki we wpisach dziennikarzy na platformie Twitter (Magdalena Gwioździk, Karol Płaczkiewicz, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie) 23
Metafory akwatyczne jako środki perswazyjno-manipulacyjne w dyskursie prasowym (na przykładzie cyfrowych wersji polskich tygodników opinii) (Aleksandra Kujawiak, Uniwersytet Łódzki) 35
Manipulacja językowa medialnym wizerunkiem ofiary. Portret Sharon Tate wyłaniający się z wybranych relacji prasowych w sprawie zabójstw Tate–LaBianca (Zofia Nacewska, Uniwersytet Łódzki) 49
Rola dziennikarstwa w kształtowaniu newsów oraz kreowaniu obrazu COVID-19 w środkach masowego przekazu na wybranych przykładach (Klaudia Stępień-Kowalik, Uniwersytet Łódzki) 61
Fikcja w reportażu literackim i telewizyjnym – zabieg narracyjny czy zwykłe kłamstwo? (Diana Szwajcer, Uniwersytet Warszawski) 75
Whataboutism: geneza i przykłady występowania w mediach (Patryk Zadworny, Uniwersytet Łódzki) 87