Zdjęcia modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje (Uniwersytet Śląski)
Do kupienia w: Marka: Uniwersytet Śląski
25,94 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Modelowanie procesu wyszukiwania danych naukowej. Strategie i interakcje Autor Arkadiusz Pulikowski Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3344-1 kolekcja Prace Naukowe...
Prezentowany wporownywarce cen artykuł modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje możesz nabyć w TaniaKsiazka.pl w naprawdę niezwykle atrakcyjnej cenie wynoszącej 25,94 zł. Oferta ta jest rezultatem kompleksowych porównan ogromnej liczby sklepów oraz hurtowni internetowych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788322633441
Autor
Arkadiusz pulikowski
Sprawdź promocyjne oferty na modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje (sklep TaniaKsiazka.pl)
25,94 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje o obowiązujących cenach i dostępności towaru użyte w naszym rankingu są pobierane prawie w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Modelowanie procesu wyszukiwania danych naukowej. Strategie i interakcje Autor Arkadiusz Pulikowski Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3344-1 linia Prace Naukowe UŚ; Nauka o Książce i Bibliotece Rok wydania 2018 Katowice Wydanie 1 liczba stron 246 Format pdf Spis treści Spis treściWstęp / 9 Przedmiot i zakres rozważań / 11 Cele i adresaci rozprawy / 15 Stan badań / 16 Struktura książki / 20 1. Modele zachowań informacyjnych / 23 1.1. Holistyczne modele zachowań informacyjnych / 26 1.1.1. Model Andersa Hektora / 27 1.1.2. Model Natalyi Godbold / 31 1.2. Modele zbierania danych / 34 1.2.1. Model Barbary Niedźwiedzkiej / 34 1.2.2. Model Glorii Leckie, Karen Pettigrew i Christiana Sylvaina / 39 1.2.3. Model Davida Ellisa / 42 1.2.4. Model Lokmana Meho i Helen Tibbo / 46 1.2.5. Model Carol Kuhlthau / 50 1.3. Modele wyszukiwania danych / 53 1.3.1. Model Gary’ego Marchioniniego / 54 1.3.2. Model Perttiego Vakkariego / 58 1.3.3. Model Pauline Joseph, Sheldy Debowski i Petera Goldschmidta / 61 2. Strategie wyszukiwawcze / 67 2.1. Podstawowe zasady i teorie / 73 2.1.1. Zasada najmniejszego działania / 73 2.1.2. Zasada najmniejszego wysiłku / 74 2.1.3. Zasada racjonalnego gospodarowania / 75 2.1.4. Teoria racjonalnego wyboru / 77 2.1.5. Teoria ograniczonej racjonalności / 77 2.1.6. Miejsce teorii w praktyce / 79 2.2. Typy strategii / 84 2.2.1. Strategie na tle zachowań informacyjnych / 86 2.2.2. Strategie formułowania zapytań / 91 2.2.3. Strategie przeglądania / 97 2.3. Determinanty wyboru strategii / 108 2.3.1. Typologia czynników / 108 2.3.2. Typologia zadań wyszukiwawczych / 110 2.3.3. Zadania a cele / 113 3. Modelowanie strategii i interakcji / 115 3.1. Model Marcii Bates / 116 3.2. Model Nicholasa Belkina / 118 3.3. Model Iris Xie / 122 3.4. Model Tefko Saracevica / 127 3.5. Model Giannisa Tsakonasa, Sarantosa Kapidakisa i Christosa Papatheodorou / 129 3.6. Model interakcji w ujęciu HCI / 132 4. Modele autorskie / 135 4.1. Model zbierania informacji naukowej / 135 4.1.1. Pełniona rola / 138 4.1.2. Identyfikacja potrzeb informacyjnych / 139 4.1.3. Dobór źródeł / 141 4.1.4. Wyszukiwanie i rozglądanie / 142 4.1.5. Przetwarzanie / 144 4.1.6. Kończenie / 146 4.2. Decyzyjny model wyszukiwania danych naukowej / 146 5. Wspieranie interakcji użytkownika z systemem w procesie wyszukiwania danych naukowej / 151 5.1. Komponenty interfejsu użytkownika wspierające interakcje z systemem / 153 5.1.1. Etap wyrażania potrzeb / 155 5.1.2. Etap sprawdzania wyników / 161 5.1.3. Etap reformułowania zapytania / 163 5.2. Badanie preferencji użytkowników w zakresie wspierania interakcji użytkownika z systemem / 164 5.3. Wspieranie interakcji użytkownika z systemem w naukowych systemach informacyjno‑wyszukiwawczych / 184 5.4. Model wspierania interakcji użytkownika z systemem wyszukiwania danych naukowej / 193 Zakończenie / 197 Załączniki / 199 Bibliografia / 217 Wykaz tabel / 233 Wykaz rysunków / 235 Summary / 239 Résumé / 241
Parametry
ISBN
9788322633441
Autor
Arkadiusz pulikowski
Wydawnictwo
Uniwersytet śląski
Ilość stron
246
Rok wydania
2018
Kategoria
E-booki
Producent
Uniwersytet Śląski
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Michał W.
21.11.2024
Twórz razem z innymi zgraną społeczność i publikuj opinie recenzje / opinie produktu Uniwersytet Śląski
Jeżeli udało Ci się skorzystać z prezentowanego modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. strategie i interakcje podziel się z innymi swoją subiektywną recenzją lub opinią. Powiedz jakie są Twoje wrażenia ze stosowania, czy jesteś zadowolony z produktu, a także czy relacja jakości do ceny jest na satysfakcjonującym poziomie.
Tytuł Antologia literacka. Przemiany, ekspansja i perspektywy gatunku. Seria pierwsza Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3160-7...