Polityka jest teraz terminem wszechobecnym. W publikacji "Polityka – edukacja – płeć kulturowa. Z perspektywy antropogiki społecznej" autorka, reprezentantka pedagogiki (antropogiki) społecznej, analizuje najróżniejsze ujęcia polityki, skupia się na polityce społecznej i edukacyjnej, poszukując miejsca dla polityki płci.
Dokonuje krytycznego wglądu w politykę edukacyjną w Polsce po transformacji ustrojowej 1989 roku. Edukacja jest tu z jednej strony ujmowana szeroko, także poza szkołą, w przestrzeni publicznej, skąd płyną przekazy o wymiarze wychowawczym.
Z drugiej strony, rozważania ukierunkowane są na wybrane, newralgiczne dla rozwoju dziewcząt i kobiet aspekty polityki płci i edukacji, z reguły edukację seksualną, prawa reprodukcyjne. Zakończenie pisania pracy zbiegło się z wybuchem Rewolucji kobiet (jesień 2020) upominających się o demokrację i swoje obywatelskie prawa.
Publikacja może pomóc w zrozumieniu, dlaczego do tego doszło.