Niniejsza publikacja ukazuje poręczny aspekt wdrożenia tzw. E-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą „eksplozję e-learningu" mogliśmy zaobserwować podczas pandemii koronawirusa.
Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych w trakcie organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy „na własnej skórze" poznali ich oraz wady.
- Jak sprawić, by wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta? - W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, gwarantując autentykację uczestników? - Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy, a także obrony prac dyplomowych? Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technologicznych i ścisłych.
Właśnie na tych kierunkach student musi mieć umiejętności ergonomiczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń i prowadzonych doświadczeń. Książka mieści także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu.
Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej poprzez producenta.