Monografia stanowi próbę plastikowego opisania jednego z komponentów systemu akredytacji środowiskowej funkcjonującego w Polsce, którym jest Ogólnopolski Program Certyfikacji Szkół Wyższych „Uczelnia Liderów", wykonywany od 2011 roku poprzez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, wraz z jej partnerem gospodarczym – Agencją Kreatywną PRC.
Misją Programu „Uczelnia Liderów", zwanego poprzez organizatorów także „konkursem akredytacyjnym", jest identyfikowanie i promowanie najlepszych polskich uczelni i ich podstawowych jednostek organizacyjnych, kształcących absolwentów przedsiębiorczych, kreatywnych, wyekwipowanych w umiejętności i kompetencje przywódcze, zdolnych do osiągania sukcesów na rynku pracy.
W ramach Programu „Uczelnia Liderów" Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, przez powołaną przez siebie Komisję Akredytacyjną, certyfikuje szkoły wyższe i ich podstawowe jednostki organizacyjne (wydziały, kolegia), które mogą poszczycić się postępowymi działaniami ukierunkowanymi na edukację praktyczną studentów, kreowanie u nich postaw liderskich oraz aktywną współpracę z podmiotami rynku pracy.
dokument „Uczelnia Liderów" otrzymało dotychczas kilkadziesiąt świetnych polskich szkół wyższych. W monografii przedstawione zostały założenia Programu „Uczelnia Liderów", jego funkcje, zadania i cele, jak na dodatek dorobek tego konkursu, wypracowany w ciągu dziewięciu edycji.
Autor dokonał opisu idei Programu „Uczelnia Liderów" i sposobu jej realizacji w szerszym kontekście, na który złożyła się analiza systemu akredytacji środowiskowej w Polsce, podstaw prawnych i zasad funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego sensu largo, jak i dorobku innych organizacji i instytucji dokonujących ewaluacji funkcjonowania polskich uczelni w obszarze dydaktycznym.
Pliki do pobrania: