Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Gotowy do wdrożenia regulamin pracy z dokumentacją szczegółowo określa organizację i porządek w procesie pracy, a także związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
Książka gromadzi także praktyczny komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu. Oprócz zagadnień takich, jak czas pracy, urlopy, ochrona rodzicielstwa i młodocianych, kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, w książce zostały ponadto uregulowane sprawy wywołujące kontrowersje, m.in.: kontrola pracowników na występowanie alkoholu czy narkotyków, wyjścia prywatne w czasie pracy, korzystanie z telefonów służbowych, wygląd i ubiór pracownika na stanowisku pracy, kontrole wewnętrzne, odbiór prywatnej korespondencji, przeciwdziałanie mobbingowi, monitorowanie pracowników oraz zagadnienia dotyczące pracy zdalnej (przykładowy regulamin pracy zdalnej) i obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bhp w czasie epidemii COVID-19.
Suplement elektroniczny do książki mieści treść regulaminu pracy wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet – instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Stan prawny: 24 czerwca 2020 r. – zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. O szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.
poz. 374 z późn. Zm.) zmodyfikowaną ustawą z dnia 19 czerwca 2020 r. O dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 i o uproszczonym nowoczesnaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U.
poz. 1086). Kogo dotyczy: Zgodnie z przepisem art. 104 § 11 k.p. Pracodawca nie ma obowiązku wprowadzania regulaminu pracy, jeżeli zatrudnia mniej aniżeli 50 pracowników albo jeżeli organizację i porządek pracy w zakładzie i związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określają postanowienia obowiązującego układu zbiorowego pracy.
Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, jeżeli zakładowa organizacja związkowa wystąpi z wnioskiem o jego wprowadzenie, chyba iż w zakresie przedmiotowym przewidzianym dla regulaminu pracy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy (art.
104 § 3 k.p.).