81 rok Nowej Ery. Świat powstał z ruin nuklearnej zagłady. Nieliczni, którzy przeżyli, odbudowali miasta i odgrodzili je murami od postapokaliptycznego świata, zamieszkałego dzisiaj poprzez mutanty popromienne i bezwzględne gangi.
Powstały świeże państwa, świeże technologie, lecz też świeże zagrożenia i niebezpieczeństwa. Chaos po zagładzie sprzyjał anarchii i zasadzie "prawa pięści". Do dziś nie udało się polikwidować wszelkich objawów samowolki, jednak w wielkiej mierze udało się je odizolować w otoczonych wielkimi murami ruinach starych miast, zwanych "Azylami".
W zamknięciu trzymano najbezwzględniejszych, najbrutalniejszych i, co ważne, niereformowalnych recydywistów. Utrzymania porządku tam nie podjął się nikt o zdrowych zmysłach, więc zadanie to powierzono robotom bojowym, które rygor utrzymywały "żelazną ręką"' można żeby rzec.
Pomysł był kosztowny, ale, jak się okazało, skuteczny. Do czasu... Pewnego błyskotliwego wieczora, kiedy promienie zachodzącego za mury słońca zalewały pobliskie wzgórza krwawoczerwoną łuną, w centrali odebrano strzępki wiadomości z jednego z Azylów Nowej Kolonii Angielskiej: – Centrala!
Tu Azyl w sektorze 07!!! Zgłoście się!!! Maszyny zwariowały! Straciliśmy nad nimi kontrolę!!! Zabiły wszystkich więźniów! Idą po nas! POMOCY!!! – rozległ się huk wystrzałów i krzyki, po chwili zastąpione szumem zakłóceń.
Potem radio ucichło. Kilka godzin później, John Dante, najlepiej wyszkolony członek luksusowej grupy łowców, siedział opancerzony i uzbrojony po zęby w śmigłowcu zmierzającym w stronę Azylu 07. "Za żelazną bramą: bunt sprzętów" to fabularna gra książkowa osadzona w świecie postapokaliptycznego science-fiction.
Wcielisz się w niej w Johna Dantego, największego twardziela, jaki służył w elitarnym oddziale łowców, utworzonym na potrzeby eliminacji mutantów popromiennych nękających zwykłych ludzi. Tym razem John Dante jednak stawi czoła nowemu zagrożeniu: zbuntowanym maszynom.
Jak przebiegnie ta misja? Przekrocz próg żelaznej bramy i przekonaj się na własną rękę. W książce wyszukasz dużo smaczków, odwołań, a czasem nawet wiernych cytatów, nawiązujących do cenionych przez wielu dzieł kultury popularnej: filmów, gier i innych mediów.
To swego rodzaju hołd dla nich, próba docenienia i kultywowania ich wśród Czytelników. Wierzę,odszukasz wśród nich nawiązanie do swoich ulubionych tworów kultury lubianej. Edycja fabularna: Edycja fabularna zaprojektowana jest w taki sposób, aby móc w pełni skupić się na opowieści i cieszyć się jej przeżywaniem.
Nie musisz więc odrywać się od czytania, żeby przeszukiwać tabele czy przeliczać modyfikatory, gdyż mechanika zminimalizowana została do tego stopnia, iż każdą niemal sporną sytuację rozwiązywać można przy pomocy pojedynczego rzutu kostką w sposób płynny i wiarygodny.
UWAGA: Ze względu na wulgarny język i sugestywne opisy przemocy, książka przeznaczona jest dla pełnoletnich Czytelników. Z uwagi na specyfikę książki, zaleca się czytanie na ekranie komputera albo w formie fizycznego wydruku.