Do kupienia w: Marka: Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz
89,61 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Terapia zajęciowa dzieci Autorzy Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz Język polski Wydawnictwo PZWL ISBN 978-83-200-5855-0 Rok wydania 2019 Wydanie 1...
Proponowany towar terapia zajęciowa dzieci, AZ#913C590DEB/DL-ebwm/mobi jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w naprawdę atrakcyjnej cenie 89,61 zł. Promocja ta jest wynikiem zbiorczych porównan olbrzymiej ilości sklepów w bazie danych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788320058550
Wydawnictwo
Pzwl
Sprawdź promocyjne oferty na terapia zajęciowa dzieci, AZ#913C590DEB/DL-ebwm/mobi
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na terapia zajęciowa dzieci, AZ#913C590DEB/DL-ebwm/mobi jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
terapia zajęciowa dzieci, AZ#913C590DEB/DL-ebwm/mobi (sklep TaniaKsiazka.pl)
89,61 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat aktualnych cen i dostępności towaru zastosowane w naszym rankingu synchronizowane są w zasadzie bez żadnych opóźnień.
Pełny opis produktu
Tytuł Terapia zajęciowa dzieci Autorzy Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz Język polski Wydawnictwo PZWL ISBN 978-83-200-5855-0 Rok wydania 2019 Wydanie 1 liczba stron 208 Format mobi, epub Spis treści 1. Podstawy terapii zajęciowej u dzieci – Urszula Chrabota 1 1.1. Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming) 2 1.2. Teoria motywacji 2 1.3. Terapia skupiona na dziecku i rodzinie 3 1.4. Zespół terapeutyczny 4 1.5. Proces terapii zajęciowej 5 1.5.1. Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) 6 1.5.2. Cykl terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy) 7 Polecenia i pytania sprawdzające 9 Piśmiennictwo 9 2. Niepełnosprawność wieku rozwojowego – Małgorzata Szmurło 11 2.1. Niepełnosprawność ruchowa 12 2.2. Niepełnosprawność intelektualna 15 2.2.1. Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej 15 2.2.2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej 17 2.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu 19 2.4. Niepełnosprawność wzrokowa 20 2.5. Niepełnosprawność słuchowa 21 2.6. Niepełnosprawność sprzężona 22 2.7. Podsumowanie 22 Polecenia i pytania sprawdzające 23 Piśmiennictwo 23 3. Rozwój funkcjonalny dziecka – Małgorzata Szmurło 27 3.1. Teorie i koncepcje rozwojowe 27 3.1.1. Teorie rozwoju poznawczego 28 3.1.2. Teorie rozwoju ruchowego 30 3.1.3. Percepcja i działanie 33 3.1.4. Etapy uczenia motorycznego 34 3.2. Rozwój społeczno-emocjonalny 35 3.2.1. Regulacja emocji 35 3.2.2. Rozwój zajęciowy 35 Polecenia i pytania sprawdzające 37 Piśmiennictwo 37 4. Narzędzia oceny – Aleksandra Kulis 39 4.1. Wywiad 39 4.2. Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu 40 4.2.1. Pomiary liniowe i kątowe 40 4.2.2. Badanie napięcia mięśniowego 41 4.2.3. Klasyfikacja Zancolliego 43 4.2.4. Klasyfikacja House’a 45 4.2.5. Ocena chwytów 45 4.2.6. Ocena czucia 46 4.3. Testy i klasyfikacje poręczne 47 4.3.1. System klasyfikacji funkcji motoryki wielkiej – powiększony i poprawiony 47 4.3.2. Manual Ability Classification System 49 4.3.3. Melbourne Assessment 51 4.3.4. Quality of Upper Extremity Skills Test 51 4.3.5. Kids-Assisting Hand Assessment 53 4.3.6. ABILHAND-Kids 54 4.3.7. ABILOCO-Kids 54 4.4. Ocena poziomu uczestnictwa 55 4.4.1. Canadian Occupational Performance Measure 55 4.4.2. Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test 57 4.4.3. Child Occupational Self Assessment 59 4.4.4. Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children 59 4.4.5. Self-reported Experiences of Activity Settings 60 4.4.6. Measure of Environmental Qualities of Activity Settings 61 4.4.7. Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia 62 4.4.8. Goal Attainment zespoling 62 4.4.9. Skala Barthel 62 Polecenia i pytania sprawdzające 63 Piśmiennictwo 63 5. O bszary interwencji 67 5.1. Kontrola motoryczna – Aleksandra Kulis 67 5.1.1. Podnoszenie i kontrolowanie głowy 69 5.1.2. Obracanie się 70 5.1.3. Siedzenie 71 5.1.4. Pełzanie i raczkowanie 73 5.1.5. Stanie i chodzenie 73 5.1.6. Bieganie 75 5.1.7. Skakanie 75 Polecenia i pytania sprawdzające 76 Piśmiennictwo 76 5.2. Umiejętności manualne – Aleksandra Kulis 76 Polecenia i pytania sprawdzające 83 Piśmiennictwo 84 5.3. Czynności życia codziennego (Activities of Daily Living – ADL) – Urszula Chrabota 84 5.3.1. Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego 86 5.3.2. Złożone czynności życia codziennego (IADL) 103 5.3.3. Uczestnictwo w życiu społecznym 105 Polecenia i pytania sprawdzające 107 Piśmiennictwo 108 5.4. Wzrok, słuch – Aleksandra Kulis 108 5.4.1. Wzrok 108 5.4.2. Słuch 111 Polecenia i pytania sprawdzające 111 Piśmiennictwo 112 5.5. Integracja sensoryczna – Małgorzata Szmurło 112 5.5.1. Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) 113 5.5.2. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego 117 5.5.3. Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego 118 5.5.4. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego 119 5.5.5. Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) 124 Polecenia i pytania sprawdzające 125 Piśmiennictwo 125 5.6. Zabawa i zajęcia w czasie wolnym – Beata Batorowicz 126 5.6.1. Zabawa 126 5.6.2. Zajęcia w czasie wolnym 129 5.6.3. Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego 130 5.6.4. Rola terapeuty zajęciowego 131 5.6.5. Ocena 133 5.6.6. Interwencja 133 5.6.7. Podsumowanie 135 Polecenia i pytania sprawdzające 137 Piśmiennictwo 137 5.7. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej – Beata Batorowicz 138 5.7.1. Komunikacja w życiu dziecka 139 5.7.2. Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci 139 5.7.3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (augmentative and alternative communication – AAC) 141 5.7.4. Terminologia i pojęcia kluczowe 143 5.7.5. Grupy dzieci używających AAC 143 5.7.6. Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC 144 5.7.7. Kompleksowość 145 5.7.8. Strategie wspomagające interakcje 145 5.7.9. Rola terapeuty zajęciowego 148 5.7.10. Cel i podejście 148 5.7.11. Model i ramy pojęciowe 149 5.7.12. Opis i ocena 149 5.7.13. Typy i przykłady interwencji 156 5.7.14. Ocena wyników 157 Polecenia i pytania sprawdzające 158 Piśmiennictwo 159 5.8. Grafomotoryka i pisanie – Aleksandra Kulis 161 Polecenia i pytania sprawdzające 166 Piśmiennictwo 167 6. Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci 169 6.1. Studium przypadku – Małgosia – Aleksandra Kulis 169 6.2. Studium przypadku – Bartek – Urszula Chrabota 176 6.2.1. Ocena 177 6.2.2. Interwencja 177 6.3. Studium przypadku – Kasia – Beata Batorowicz 180 6.4. Studium przypadku – Szymek – Aleksandra Kulis 183 Skorowidz 193
Parametry
ISBN
9788320058550
Wydawnictwo
Pzwl
Ilość stron
208
Rok wydania
2019
Tematyka
Zdrowie, medycyna, uroda
Kategoria
E-booki
Producent
Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Robert R.
21.11.2024
Czy możesz wysłać nam opinię o produkcie **producer
Jeżeli tylko miałeś okazję korzystać z pokazywanego produktu terapia zajęciowa dzieci, AZ#913C590DEB/DL-ebwm/mobi podeślij ocenę i opinię. Wskaż jakie są Twoje odczucia ze stosowania, czy nie żałujesz zakupu produktu oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na satysfakcjonującym poziomie.
Dodaj opinię lub recenzję
Powiązane
Rekomendacja
Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz