Tytuł Analiza finansowa przedsiębiorstwa Podtytuł Wskaźniki i decyzje w zarządzaniu Autorzy Bożyna Pomykalska, Przemysław Pomykalski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN...
Sugerowany produkt Analiza finansowa przedsiębiorstwa marki Wydawnictwo naukowe pwn nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę wartej rozważenia cenie 85,09 zł. Promocja ta jest rezultatem dogłębnych analiz kilkuset sklepów online.
Podstawowe cechy
ISBN
9788301195335
Autor
Bożyna pomykalska, przemysław pomykalski
Sprawdź promocyjne oferty na Analiza finansowa przedsiębiorstwa marki Wydawnictwo naukowe pwn
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Analiza finansowa przedsiębiorstwa marki Wydawnictwo naukowe pwn jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Analiza finansowa przedsiębiorstwa marki Wydawnictwo naukowe pwn (sklep TaniaKsiazka.pl)
85,09 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane o dostępności produktu i cenach wykorzystane w klasyfikacji pobierane są niemal bez żadnych opóźnień.
Pełny opis produktu
Tytuł Analiza finansowa przedsiębiorstwa Podtytuł Wskaźniki i decyzje w zarządzaniu Autorzy Bożyna Pomykalska, Przemysław Pomykalski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-19533-5 Rok wydania 2017 Warszawa Wydanie 2 ilość stron 460 Format mobi, epub Spis treści Od autorów 11
1. Kształt analizy finansowej 13 1.1. Zakres używania analizy finansowej 15 1.2. Istota analizy finansowej 17 1.3. Źródła danych finansowej 19
2. Analiza procesu podejmowania decyzji finansowych w przedsiębiorstwie 23 2.1. Istota decyzji i cyklu podejmowania decyzji 25 2.2. Obszary decyzyjne w procesie tworzenia wartości 27 2.3. Fazy cyklu podejmowania decyzji 29 2.4. Warunki podejmowania decyzji 30 2.5. Ryzyko a podejmowane decyzje 35 2.6. Analiza cyklu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie 37 2.6.1. Etap I – definiowanie celu analizy 38 2.6.2. Etap II – rozpoznanie problemu i identyfikacja możliwych rozwiązań 40 2.6.3. Etap III – ocena źródeł danych i weryfikacja kryteriów podejmowanej decyzji 41 2.6.4. Etap IV – ocena informacji i realnych najróżniejszych opcji decyzji 41 2.6.5. Etap V – analiza podjętych decyzji i ich wdrożenia 42 2.6.6. Etap VI – monitorowanie efektów decyzji i ocena podjętych decyzji 42
3. Analiza sprawozdań finansowych 45 3.1. Standardy rachunkowości 47 3.2. Struktura sprawozdań finansowych 49 3.3. Bilans 54 3.3.1. Analiza bilansu 55 3.3.1.1. Aktywa 58 3.3.1.2. Pasywa 59 3.3.2. Analiza struktury bilansu 60 3.3.3. Analiza dynamiki zmian wartości bilansowych 64 3.3.4. Analiza przepływów funduszy 68 3.4. Analiza rachunku zysków i strat 73 3.4.1. Analiza rachunku zysków i strat w układach porównawczym i kalkulacyjnym 73 3.4.2. Analiza struktury rachunku zysków i strat 78 3.4.3. Analiza dynamiki rachunku zysków i strat 79 3.5. Rachunek przepływów pieniężnych 81 3.6. Zestawienie zmian w kapitale własnym 87 3.7. Informacja dodatkowa 88
4. Analiza wskaźnikowa kondycji finansowej przedsiębiorstwa 91 4.1. Wskaźniki płynności finansowej 95 4.1.1. Wskaźnik bieżącej płynności finansowej 95 4.1.2. Wskaźnik podwyższonej płynności finansowej 99 4.1.3. Wskaźnik płynności środków pieniężnych 103 4.1.4. Interpretacja wskaźników płynności finansowej 104 4.1.5. Wpływ struktury finansowania na interpretację wskaźników płynności finansowej 105 4.2. Wskaźniki produktywności działania (aktywności) 107 4.2.1. Proces inkasa należności 108 4.2.2. Wskaźnik zapasów w dniach 111 4.2.3. Wskaźnik płatności zobowiązań w dniach 112 4.2.4. Cykl konwersji gotówki w dniach 113 4.2.5. Wskaźniki rotacji aktywów 115 4.3. Wskaźniki struktury finansowania 118 4.3.1. Wskaźnik zadłużenia 118 4.3.2. Wskaźnik struktury kapitału 119 4.3.3. Mnożnik kapitału własnego 119 4.3.4. Udział zobowiązań długoterminowych w finansowaniu 120 4.3.5. Wskaźnik zdolności do spłaty odsetek 121 4.4. Wskaźniki rentowności 122 4.4.1. Marża zysku netto 122 4.4.2. Wskaźnik rentowności aktywów 123 4.4.3. Wskaźnik rentowności kapitału własnego 125 4.4.4. Wskaźnik rentowności kapitału zaangażowanego 126 4.5. Wzajemne relacje pomiędzy wskaźnikami finansowymi 127 4.6. Wskaźniki rynków kapitałowych 129 4.6.1. Wskaźnik zysku na jedną akcję 129 4.6.2. Wskaźnik cena/zysk 130 4.6.3. Wskaźnik wartości rynkowej do wartości księgowej 130 4.6.4. Wartość (wolumen) obrotu 131 4.6.5. Wskaźnik stopy dywidendy 132 4.7. Model Du Ponta 132 4.7.1. Analiza nośników wartości 135
5. Zastosowanie dźwigni w planowaniu zysku i ocenie ryzyka 137 5.1. Rodzaje dźwigni 139 5.2. Dźwignia operacyjna 142 5.3. Dźwignia finansowa 145 5.4. Dźwignia łączna 146 5.5. Użycie dźwigni przy planowaniu zysku 148 5.6. Analiza progu rentowności a dźwignia operacyjna 151 5.7. Dźwignia finansowa a rentowność kapitału własnego 154 5.8. Dobór sposobu finansowania a ryzyko finansowe 157
6. Model jednostajnego wzrostu 165 6.1. Znaczenie wzrostu i rozwoju 168 6.2. Stopy wzrostu przedsięwzięcia i ich znaczenie w decyzjach strategicznych 173 6.3. Wzrost przedsiębiorstwa i jego zapotrzebowania finansowe 179 6.4. Wzrost stabilny jako punkt wyjścia 181 6.5. Użycie modelu symulacyjnego w planowaniu 184
7. Prognozowanie 189 7.1. Prognoza przychodów 193 7.1.1. Prognoza przychodów na podstawie danych historycznych 193 7.1.2. Prognoza sprzedaży na podstawie danych wewnętrznych i zewnętrznych przedsiębiorstwa 199 7.1.3. Prognoza sprzedaży nowego towaru 200 7.1.4. Prognozy analityków 202 7.2. Prognozowanie EBIT 203 7.3. Podatek dochodowy 206 7.4. Prognozowanie kapitału obrotowego netto 207 7.5. Prognozowanie wydatków inwestycyjnych 208 7.6. Prognozowanie amortyzacji 209 7.7. Prognozy i rzeczywistość – kontrola wyników 210
8. Strategia finansowa i strategia finansowania 213 8.1. Cel przedsiębiorstwa 215 8.2. Mierniki i wskaźniki realizacji celu przedsiębiorstwa 218 8.2.1. Ekonomiczna wartość dodana 219 8.2.2. Rynkowa wartość dodana 220 8.2.3. Indeks tworzenia wartości 221 8.2.4. Wady miar wartości 222 8.3. Strategia finansowa przedsiębiorstwa 224 8.4. Strategia finansowania przedsiębiorstwa 226 8.5. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto 229 8.6. Strategia a kontrola budżetowa 237 8.7. Strategia przedsiębiorstwa i model Du Ponta wyjaśniający jej formułowanie 237 8.8. Dźwignia aktywów 239 8.9. Zarządzanie pasywami 240 8.10. Zarządzanie relacjami aktywów i pasywów 242
9. Struktura kapitału w teorii finansów i praktyce zarządzania przedsiębiorstwem 245 9.1. Pojęcie kapitału i struktury kapitału 247 9.2. Oczekiwana zyskowność kapitału 251 9.3. Struktura kapitału – zakres analizy finansowej 253 9.4. Teoria M&M – struktura kapitału i jej wpływ na wartość spółki 255 9.4.1. Przypadek gospodarki bez podatków 256 9.4.2. Przypadek gospodarki stosującej podatki 257 9.5. Stosowna struktura kapitału – jej rola i znaczenie 259 9.6. Czynniki kształtujące docelową strukturę kapitału 260 9.7. Teoria substytucji i teoria hierarchii źródeł finansowania 262 9.8. Dlaczego analizuje się strukturę kapitału? 264
10. Wartość pieniądza w czasie 267 10.1. Wartość przyszła przy jednorazowej wpłacie kapitału 269 10.2. Wartość zaktualizowana w analizie inwestycji finansowych 274 10.3. Wycena strumienia dochodów pieniężnych 277
11. Metody oceny inwestycji rzeczowych 281 11.1. Kryterium wyboru projektu i przedsięwzięcia inwestycyjnego 283 11.2. Metody oceny projektów 284 11.2.1. Metody proste 284 11.2.2. Metody dyskontowe 287 11.3. Specyfika oceny przedsięwzięcia finansowego ze środków Unii Europejskiej 293
12. Inwestycje finansowe przedsiębiorstwa 299 12.1. Podstawy wyceny inwestycji finansowych 301 12.2. Stopa zwrotu i wartość papieru wartościowego 303 12.3. Wycena obligacji 304 12.4. Wycena akcji 309 12.4.1. Wycena akcji uprzywilejowanych 309 12.4.2. Wycena akcji zwykłych 310 12.5. Pomiar ryzyka i dochodu 312 12.6. Metody oceny opłacalności inwestycji finansowych 314 12.7. Decyzje inwestycyjne a tworzenie wartości przedsiębiorstwa 318
13. Modele wykorzystywane w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych 323 13.1. Tworzenie wartości dla akcjonariuszy 326 13.2. Ryzyko 327 13.3. Stopa zwrotu a ryzyko 330 13.4. Portfel aktywów 332 13.4.1. Teoria portfela 333 13.4.2. Podejmowanie decyzji o wyborze portfela na podstawie kryterium dominacji 335 13.4.3. Korelacja stóp zwrotu z akcji 336 13.5. Model wyceny aktywów kapitałowych 337 13.6. Teoria arbitrażu cenowego 339 13.7. Produktywny rynek i efektywność rynku 340 13.8. Sekurytyzacja – nowa forma finansowania przedsiębiorstwa 344
14. Analiza kosztu kapitału 347 14.1. Koszt kapitału i jego oszacowanie 349 14.2. Średni ważony koszt kapitału 351
15. Wycena przedsiębiorstw 361 15.1. Kapitalizacja spółki giełdowej 363 15.2. Analiza techniczna i analiza fundamentalna 364 15.3. Metody wyceny 365 15.3.1. Metoda wyceny aktywów 366 15.3.2. Metoda porównawcza 366 15.3.3. Metoda DCF 374 15.3.4. Metoda wyceny opcji 388 15.4. Korekty wyceny 391
16. Fuzje i przejęcia – połączenia jednostek 393 16.1. Typy przejęć 397 16.2. Kryteria przejęć 399 16.3. Analiza i prognozy finansowe w ocenie kandydata do przejęcia 401 16.4. Podstawowe formy przejęć 403 16.4.1. Nabycie wartości niematerialnych i prawnych 404 16.4.2. Łączenie się spółek handlowych 406 16.5. Potencjalne korzyści z przejęcia 413 16.6. Źródła efektu synergii 415 16.7. Wartość zaktualizowana netto w ocenie finansowej przejęć 416 16.8. Wycena przedsiębiorstwa przy przejęciach 418 16.9. Transakcje wspomagane dźwignią 419 16.10. Warunki finansowania przejęć 422
17. Analiza nowych przedsięwzięć 425 17.1. Dynamika rozwoju 428 17.2. Źródła finansowania i nowe modele biznesu 430 17.3. Szacowanie potrzeby na finansowanie 432 17.4. Dlaczego warto analizować świeże przedsięwzięcia 436
Załączniki 437 Literatura 441 Indeks 451
Parametry
ISBN
9788301195335
Autor
Bożyna pomykalska, przemysław pomykalski
Wydawnictwo
Wydawnictwo naukowe pwn
Ilość stron
493
Rok wydania
2017
Tematyka
Kulinaria, hobby, poradniki
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwo Naukowe PWN
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Jadwiga K.
22.12.2024
Wysłana przez Ciebie opinia produktu ułatwic decyzję zakupową innym użytkownikom
Jeżeli tylko korzystać z prezentowanego Analiza finansowa przedsiębiorstwa marki Wydawnictwo naukowe pwn podziel się z nami oceną lub opinią. Zaakcentuj jakie są Twoje odczucia z korzystania, czy nie żałujesz zakupu oraz czy relacja ceny do jakości jest wystarczająca.