Drapieżna, niezwykle zmysłowa próba zmierzenia się z cielesnością. Nowa książka laureatki Nagrody Conrada 2015. Czy w obecnych czasach możliwa jest pełna akceptacja własnego ciała? Czy przyjemność z własnej cielesności zarezerwowana jest dla pięknych i młodych? Co z ciałami ułomnymi, niedoskonałymi, starzejącymi się, które nasza kultura skazuje na niebyt? Elizabeth Costello, postać wykreowana poprzez J.M. Coetzeego, jest znaną pisarką. Do tej pory w swych wykładach, wygłaszanych w uniwersyteckich aulach i podczas spotkań autorskich koncentrowała się na prawach uciskanych mniejszości, słowa służyły jej do stawania w obronie Innego. Żarliwie walczyła w dodatku z zabijaniem zwierząt. Teraz, gdy odbywa serię spotkań w Europie, odkrywa zupełnie nowy rys swojej osobowości. Zaczyna na nowo doświadczać własnej cielesności, emanuje erotyzmem, zaraża nim. Prowokuje i buntuje się przeciwko ograniczeniom, jakie w tej sferze narzuca ludziom kultura, religia, ale i język, na ogół tak giętki i bogaty, a tak ubogi w opisywaniu ludzkiej seksualności. Drapieżna, nad wyraz zmysłowa, próba zmierzenia się z cielesnością, przywodząca na myśl książki Michela Houllebecqa. Po spektakularnym, nagrodzonym Nagrodą Conrada debiucie przyszedł czas na drugą powieść Liliany Hermetz, literacki eksperyment, oczekiwany nie tylko poprzez krytyków. Liliana Hermetz - kulturoznawczyni, teatrolożka. Studiowała język, literaturę i cywilizację francuską na Uniwersytecie w Strasburgu. Ukończyła także studia MBA oraz studia podyplomowe "Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych" Uniwersytetu SWPS i Nowego Teatru w Warszawie. Pracowała jako animatorka kultury, dziennikarka, tzw. Osoba zmywająca, tłumaczka, dyrektorka. Ma męża i nastoletnią córkę. Zadebiutowała powieścią Alicyjka (2014), za którą otrzymała Nagrodę Conrada 2015.