"W sumie więc można uznać, że los tygodników opinii uzależniony jest od umiejętności prędkiego i wprawnego odczytywania sygnałów płynących z systemu medialnego i systemu społeczno-politycznego. Ich ekonomiczna kondycja wyprzedzająco zawiadamia o koniunkturze rynku medialnego,korzystne jej zdiagnozowanie zakłócane jest poprzez normatywne albo ekonomiczne oddziaływanie władz państwowych na rynek medialny.
Treściowa zawartość tygodników opinii powiadamia zjawiska społeczne. Toczące się na ich łamach kampanie publicystyczne w głównej mierze wynikają z realnych problemów społecznych. Zatrudnieni w nich dziennikarze stanowią elitę swojego zawodu.
mają także wyraźny wpływ na praktyczne uczenie dziennikarstwa. Stanowią wzór, do którego dążą, albo z którym porównują się adepci tego zawodu. Redakcje tygodników opinii zaczęły dywersyfikować swój towar.
Jego papierowa wersja z biegiem czasu traci na znaczeniu zastępowana różnorodnymi cenowo zestawami dostępu do baz informacji (artykułów, analiz, itp.) wytworzonych przez poszczególne redakcje." z zakończenia "Książka wyszła spod pióra najwybitniejszego badacza współczesnego polskiego systemu mediów profesora Tomasza Mielczarka.
Jej czytelnik otrzyma pracę o ogromnej zawartości faktograficznej i skłaniającą do głębokich refleksji nad współczesnymi mechanizmami komunikacji masowej. Wywoła spore zainteresowanie wśród studentów dziennikarstwa, politologii i kulturoznawstwa.
niewątpliwie sięgną po nią uczestnicy życia politycznego i kulturalnego, znajdując w niej impuls do głębokich przemyśleń." prof. Zw. Dr hab. Wiktor Pepliński "Praca jest bardzo ciekawa, wartościowa i niezbędna czytelnikom, jednocześnie medioznawcom jak i pokoleniom studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych.
Wielką zaletą jest warstwa faktograficzna, jak i stosowne i wyważone podsumowania ewolucji linii redakcyjnej poszczególnych tytułów i wieloletnich trendów." dr hab. Ryszard Filas Powyższy opis pochodzi od wydawcy.