Tomasz Trzciński - z wykształcenia psycholog, pracuje w sektorze non-profit i zajmuje się edukacją na temat problemu głodu w krajach Trzeciego Świata. Promuje w Polsce ideę filantropii. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe dla instytucji NGO.
nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach rodzaju non-profit to obszerny poradnik asygnowany dla polskich instytucji NGO. Czytelnik wynajdzie tutaj dużo danych o planowaniu i zarządzaniu strategicznym, tworzeniu misji i wizji organizacji sprawnym przywództwie.
Dowie się, jak stwarzać sprawne zarządy w instytucjach NGO i dbać o prawidłową komunikację wewnętrzną. Książka oparta jest na wiarygodnych badaniach i wieloletnich doświadczeniach ekspertów pracujących w organizacjach rodzaju non-profit.
Może stanowić zasadnicze wsparcie dla członków zarządów, dyrektorów i specjalistów pracujących w polskich instytucjach NGO. Wstęp 1 Miejsce sektora non-profit we współczesnej ekonomii. 2 Sektor non-profit - trochę teorii.
2.1 Sektor non-profit, a sektor for-profit - podstawowe różnice. 2.2 Badania nad zarządzaniem organizacjami typu non-profit, jako świeże pole badań naukowych. 2.3 Teorie na temat roli sektora non-profit.
2.4. Zarządzanie instytucjami rodzaju non-profit. 2.5. Kultura organizacyjna w instytucjach non-profit. 3 Rola misji, wizji i wartości w organizacjach non-profit. 3.1 Misja. 3.2 Misja, a strategia. Psychologiczna i ekonomiczna wartość misji.
3.3 Tworzenie misji organizacji non-profit. 3.4 Misja jako inspiracja i technika motywacyjna. 3.5 Zarządzanie oparte na misji. 3.6 Znaczenie misji w procesie rekrutacji. 3.7. Wizja. 3.8 Jak napisać wizję organizacji non-profit$74 4 Znaczenie wartości w organizacjach rodzaju non-profit.
4.1 Czym są wartości w organizacjach typu non-profit$75 4.2 Etyka i klarowność w działaniu organizacji non-profit. 5 Tworzenie efektywnych zarządów w organizacjach non-profit i ich rola. 5.1 Typy zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.2 Zakres obowiązków zarządu w organizacji rodzaju non-profit. 5.3 sprawnych zarządów w organizacjach typu non-profit. 5.4 produktywne posiedzenia zarządu organizacji non-profit. 5.5 Relacja pomiędzy zarządem, a dyrektorem wykonawczym.
5.6 Ewaluacja zarządu. 5.7 Rola zarządu organizacji non-profit w wytwarzaniu misji. 5.8 Zakres odpowiedzialności pracowników wobec zarządu. 5.9 Rekrutacja członków zarządu. 6 Dyrektor wykonawczy w organizacji non-profit.
6.1 Zakres obowiązków dyrektora wykonawczego. 6.2 Kompetencje przywódcze dyrektorów w organizacjach typu non-profit. 6.3 Badania nad wydajnością dyrektorów wykonawczych. 6.4 Zmiana dyrektora zarządzającego w organizacji non-profit.
7 Strategiczne zarządzanie w organizacjach typu non-profit. 7.1 Rola strategicznego zarządzania w organizacjach typu non-profit. 7.2 Natura planowania strategicznego. 7.3 Metody zarządzania i planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit.
propozycja 1 ( Kay Sprinkel Grace, Amy McClellan i John A. Yankey) sugestia 2 ( Lynne T. Dean i Linda Lysakowski) propozycja 3 (John M. Bryson) 7.4 Ocena skuteczności organizacji non-profit. Zastosowanie analizy SWOT.
8 skuteczne przywództwo w organizacjach rodzaju non-profit. 8.1 Znaczenie efektywnego przywództwa w organizacji non-profit. 8.2 Dwa rodzaje przywództwa w organizacjach non-profit. 8.3 cechy skutecznych przywódców w organizacjach rodzaju non-profit.
8.4 Lider jako: wizjoner, strateg, agent zmiany, coach, polityk i koordynator kampanii fundrisingowych - koncepcja Burta Nanusa i Stephena M. Dobbsa. 9 produktywna komunikacja w organizacji typu non-profit.
9.1 Znaczenie komunikacji w organizacjach. 9.2 sprawna komunikacja w zespołach (zarządach, zespołach operacyjnych). 9.3 Komunikacja strategiczna - komunikacja z otoczeniem organizacji non-profit. 10 Alternatywne metody zarządzania organizacją typu non-profit.
10.1 Podejście sytuacyjne i podejście użyteczne. 10.2 Zespoły twórczego kształtowania jakości.