Marketing już dawno przestał być domeną funkcjonowania przedsiębiorstw i innych podmiotów realizujących merkantylne cele i ukierunkowanych na działalność handlową. Społeczna ekspansja marketingu jest oparte w znaczącej mierze na podobieństwach, jakie poszczególne sfery aktywności człowieka wykazują w stosunku do realiów i praw rynkowych funkcjonujących w gospodarce i rządzących światem ekonomii, wytwarzając świeże obszary marketingu sektorowego.
Prezentowana książka pokazuje związki między teoretycznymi koncepcjami marketingu, uwzględniającymi jego pozabiznesowy charakter, a poręcznym użytkowaniem w najróżniejszych formach marketingu sektorowego (skupionego na marketingu politycznym, terytorialnym, mundurowym i kościelnym).
Autor analizuje działalność komunikacyjną w wymienionych obszarach marketingu, opierając się na materiale empirycznym, umożliwiającym weryfikowanie stawianych hipotez. Założeniem kluczowym dla prezentowanych rozważań jest spostrzeżenie, że społeczna ekspansja marketingu wynika z faktu użytkowania podobnych narzędzi komunikowania marketingowego, które posiadają charakter uniwersalny, sąregulowane do niebiznesowych warunków i skuteczne niezależnie od obszary używania.
Komunikowanie marketingowe pełni tym samym funkcję łącznika pomiędzy biznesowymi i niebiznesowymi obszarami marketingu sektorowego, stanowiąc czynnik determinujący społeczną ekspansję marketingu.