istotnie ważną zaletą kuchni i produktów regionalnych jest ich powiązanie z lokalną historią i dziedzictwem kulturowym, a to z kolei jest nad wyraz pokaźne w budowaniu zrównoważonego rozwoju regionalnego.
klienci, którzy często zmieniają miejsce zamieszkania, coraz częściej potrzebują identyfikacji się z solidnym rejonem, pragną nazwać jeden obszar swoją małą ojczyzną. Identyfikacji z pewnym ograniczonym obszarem sprzyja wspólna historia, obyczaje, a także legendy i nawyki żywieniowe regionu, dlatego też produkty regionalne stanowią nadzwyczajny element spajający ludzi, tym samym ta cecha jest wyróżnikiem umożliwiającym zastosowanie w sytuacji artykułów klasycznych marketingu terytorialnego jako sposobu na promocję województwa, miasta, czy gminy, w którą nieodłącznie zostałaby wpleciona reklama towaru regionalnego.
W Polsce początek marketingu terytorialnego datuje się na wczesne lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku, gdy po przemianach ustrojowych zapoczątkowanych w 1989 roku powstały pierwsze jednostki samorządu terytorialnego, natomiast początek zainteresowania klientów produktami regionalnymi rozpoczyna się pod koniec lat dziewięćdziesiątych, kiedy zostaje zaspokojona chęć spróbowania produktów zagranicznych, które do tej pory były produktami wytwornymi.
Tytuł Marketingowa rola potencjału kuchni regionalny Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Naukowe Sophia EAN 9788395929495 ISBN 9788395929495 Kategoria Literatura, Marketing ilość stron 116 Rok wydania 2022 Oprawa twarda