Google Analytics to internetowe narzędzie, które Google proponuje nieodpłatnie każdemu, kto prowadzi działalność online. Dzięki niemu osiągalne jest zbieranie i analizowanie informacji generowanych przez użytkowników poruszających się w sieci, wchodzących na stronę marki i podejmujących za pośrednictwem jej serwisu internetowego zróżnicowane aktywności. Dla osoby sprawnie poruszającej się w panelu użytkownika Google Analytics stanowi przebogate źródło wiedzy o klientach marki - ich zwyczajach, zainteresowaniach, wymogich, zachowaniach itd. Te dane mogą być podstawą do usprawnienia obsługi klienta online, a co za tym idzie - przyczynić się do rozszerzenia ruchu i sprzedaży w serwisie WWW przedsiębiorstwa.
Umiejętnie zaprzęgnięty do pracy Google Analytics gwarantuje przewagę rynkową. Jednak słowem kluczem jest tu „umiejętnie". Nie wystarczy bowiem podpiąć firmowy serwis pod panel analityczny i od czasu do czasu logować się do „analityksów". Trzeba się nauczyć czytać zbierane przez Google dane, eksportować je i zestawiać w sposób, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom i celom biznesowym producenta. Jak pisze autorka, z Google Analytics - zwłaszcza w jego nowej odsłonie - da się wyciągnąć 120% możliwości! Jak to zrobić? Tego się dowiesz z tej książki, w drugim wydaniu pogłębionej o wiedzę dotyczącą wizualizacji danych w Google Data Studio oraz pracy z danymi wyeksportowanymi do BigQuery.
Martyna Zastrożna — e-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelom i wykresom w ukochanym Google Analytics. Jest autorką książki Google Analytics dla marketingowców (Onepress, 2013), a także wielu artykułów z dziedziny analityki, e-marketingu i podstaw użyteczności. Zawodowo zajmuje się marketingiem internetowym i SEO. Z ochotą dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i uczestnikami szkoleń (m.in. Dla firm: Enea, Solar, Media Expert i Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy). Prywatnie jest miłośniczką dobrej herbaty i konkretnego brzmienia.
Tytuł Google Analytics w biznesie. Poradnik dla innowacyjnych wyd. 2 Autor Martyna Zastrożna Wydawnictwo One Press EAN 9788328383746 ISBN 9788328383746 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\E-biznes liczba stron 200 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 2