"(...) sądzę, że powinniśmy zrównać dotychczasowy model z ziemią i zażądać kompletnie nowego sposobu myślenia o menedżmencie, biznesie i rynkach. Jeśli chcemy, by decydenci stali się bardziej odpowiedzialni, musimy przestać uczyć studentów, iż bohaterscy liderzy transformacyjni są odpowiedzią na każdy problem.
Albo iż celem uczenia się prawa podatkowego jest unikanie ich płacenia, a koszty środowiskowe są zewnętrzne względem łańcucha dostaw. Albo też, że celem marketingu jest tworzenie nowych pragnień i potrzeb, i tak dalej.
(...) Jak mógłby wyglądać odmienny program badań i nauczania$957 (...) Moją odpowiedzią jest sugestia szkoły organizowania jako naukowej dyscypliny i praktyki politycznej, której celem byłoby odkrywanie innego świata, a nie jedynie powielania tego, który już mamy." Z przedmowy "Książka Martina Parkera nie jest lekturą łatwą dla kogoś, kto studiował zarządzanie albo pracuje w postępowych korporacjach.
Jest bezczelna, prowokacyjna. Lekceważy autorytety. Prowokuje do dyskusji. Dla wielu odbiorców będzie także reprezentowała nieprzystępny dla nich do zaakceptowania światopogląd. W Polsce panuje pewien sentyment dla tradycji neoliberalnej, uwydatniającej znaczenie pracy, sukcesu, dobrobytu.
Książka Martina Parkera spogląda na druga stronę medalu: na wykluczenie, segregację, koszty ekologiczne, rywalizację, czyli,,białe plamy" (a raczej,,czarne dziury") współczesnej gospodarki. Krytyka (...) skierowana jest (...) raczej ku roli jaką zarządzanie odgrywa we współczesnej kulturze,, a także ideologii, która nazbyt nieraz - zdaniem Autora - jest przypisywana zarządzaniu.
Parker nie jest przeciwnikiem szkół biznesowych w ogóle (oferuje je zamienić w studia poświęcone organizacji i organizowaniu) ale właśnie ideologii sukcesu, rywalizacji, zwycięstwa za każdą cenę, bogactwa, indywidualizmu jaka w nich niejednokrotnie panuje.
(...) Dla uważnego czytelnika książka ta będzie atrakcyjną lekturą, może pozwolić mu skonfrontować wiedzę i doświadczenie z pytaniami autora, może pomóc w odkrywaniu właśnie tych wszelkich niewygodnych obszarów i problemów, które tradycyjna edukacja menedżerska pomija." dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego Powyższy opis pochodzi od wydawcy.