Od powstania we Florencji w 1921 roku jako firma oferująca bagaże dla elit do współczesnej pozycji firmy jako producenta kultowych akcesoriów i serii couture, dom mody Gucci stał się gigantem w branży mody luksusowej. Na przestrzeni ostatniego stulecia charakterystyczne skórzane wyroby Gucci i dekadencka odzież w wytworny sposób łączyły skromność z przepychem, a wszystko to pod pożądanym logo podwójnej litery „G".
Książka pokazuje historię początków producenta jako producenta elitarnych bagaży i odzieży jeździeckiej opisując, w jaki sposób rodzina przezwyciężyła konflikty i wojenne trudności aby ostatecznie odrodzić się jako gigant haute couture lat 90. XX wieku, a pod obecnym kierownictwem Alessandra Michelego zaznaczyć swoją występowanie w świecie mody ulicznej i zyskać nowe pokolenie fanów. Ponad 100 perfekcyjnie wyselekcjonowanych fotografii przedstawia odważne, a zarazem zmysłowe projekty firmy Gucci potwierdzając jej pozycję najmocniej wpływowej producenta dzisiejszych czasów.