specyficzne spojrzenie za kulisy serii gier wideo Resident Evil - najsłynniejszego, najpopularniejszego i najbardziej wpływowego procesu horrorów.
Alex Aniel spędził 2 lata rozmawiając z kluczowymi pracownikami firmy Capcom i poznając sekrety powstawania Resident Evil, począwszy od wizji pod koniec lat 80., przez bezprecedensowy sukces w latach 90., który ocalił markę przed problemami finansowymi, po wielką sensację dla branży gier wideo, jaką była premiera Resident Evil 4.
"Itchy, tasty" prowadzi czytelnika poprzez cykl rozwoju linii od 1996 do 2006 roku, przeplatając rys historyczny komentarzami samych twórców - pomiędzy innymi Tokuro Fujiwary, Yoshikiego Okamoto, Shinjiego Mikamiego i Hidekiego Kamiyi - proponując niepowtarzalny wgląd w cykl, w wyniku którego producent stała się jednym z najmocniejszych filarów popkultury.
kolekcja gier Resident Evil poprzez 25 lat istnienia sprzedała się w liczbie 120 milionów egzemplarzy na całym świecie, co czyni ją najlepiej sprzedającym się cyklem grywalnych horrorów. Na jej bazie powstały niezliczone filmy animowane, serie komiksowe, powieści, kolekcje zabawek, a nawet sztuki teatralne. Posłużyła jako podstawa serii filmów fabularnych pod tym samym tytułem, która doczekała się już 6 części. Siódma, o tytule "Resident Evil: Welcome to Raccoon City", ma premierę zaplanowaną na listopad 2021 roku.
"To, co jest tak doskonałe w "Itchy, tasty", to fakt, że umożliwiatwórcom ponowne opowiedzenie historii o tej niezwykłej serii gier z pierwszej ręki, a także daje cenny wgląd w chaos inieszczęścia, z których ostatecznie wzięła się magiaResident Evil w pierwszych latachistnienia serii. W rezultacie powstała książka, która jest w zasadzie niezastąpiona, niezależnie od tego, czy jesteś fanem kolekcji, czy nie."
Eurogamer.net
Tytuł Itchy, tasty. Nieoficjalna historia Resident Evil Autor Alex Aniel Wydawnictwo Open Beta EAN 9788394162559 ISBN 9788394162559 Kategoria Literatura, Biografie liczba stron 220 Format 210x148 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa