Przewrotna książka, namawiająca nas do odkrywania magii, która pojawia się, kiedy tylko trochę bardziej zaufamy naszej własnej kreatywnej intuicji żeby być idealnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, legenda reklamy i TED Talks.
Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, aczkolwiek wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest...
pasiasta? Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, iż podejmujemy logiczne decyzje w oparciu o dowody. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę.
Przyciąga nas to, co spektakularne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne – od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy. Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum.
najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: powodują, że bardziej czujemy, niż myślimy. 'To rewolucyjna książka, mądra i przy tym bardzo zabawna. Rzeczywistość jest poprawnie poukładana, niejednokrotnie ujawnia swoje sekrety praktykom, choć prawie nigdy teoretykom, czego psychologowie, ekonomiści i osoby, które nie podejmują osobistego ryzyka, nie są po prostu w stanie zrozumieć.
potrzebnie kupcie dwa egzemplarze tej książki – na wypadek gdyby jeden wam ukradli". Nassim Nicholas Taleb, autor 'Czarnego łabędzia'