„Badanie twórczości poprzez skupienie się jedynie na jednostce, jest jak próba zrozumienia zagadnienia, „dlaczego jabłoń daje jabłka?” patrząc tylko na drzewo, a ignorując słońce i ziemię, które wspierają jej życie!”.
M. Csikszentmihalyi
„Marek Stączek, który na co dzień zajmuje się wprowadzeniami systemów wspierających innowacje myślenie w firmach rozważa związek jaki zachodzi pomiędzy atmosferą panującą w organizacji, a nowoczesnością jej członków. Odpowiada na trzy pytania: po pierwsze – „czy w ogóle istnieje zależność między tymi dwoma zjawiskami?”; po drugie, „jakie składniki tworzą atmosferę, która sprzyja postępowości?”. I na koniec, pytanie trzecie - „co praktycznie powinniśmy zrobić w organizacji, by uruchomić i podtrzymać rozwój progresywnego myślenia?”. W treści odwołuje się do przykładów prowadzonych projektów rozwoju innowacyjnego myślenia w organizacjach. Całość rozważań znamionuje obszerny realizm i poręczny wymiar.”
dr Marek Panfil, Szkoła Główna Handlowa, Katedra Zarządzania Wartością
Zawartość:
1. Wstęp. Znaczenie tworzenie w organizacji
2. Rozdział pierwszy. Zrozumienie swojej organizacji. Czy istnieje zależność pomiędzy atmosferą w organizacji i kreatywnością jej członków?
3. Rozdział drugi. Kluczowe elementy filokreatywnego klimatu w organizacji. 3 elementy atmosfery sprzyjającej innowacji.
4. Rozdział trzeci. Co należy zrobić aby w organizacji uruchomić cykl kreatywnego myślenia? funkcjonalne sugestie dla: zarządu, menedżerów przeciętnego szczebla i wszystkich pracowników.