Zarządzanie poprzez wartości to szczegółowy plan działania, jak zwiększyć wartość przedsiębiorstwa, poprawnie nim zarządzając. To klasyczna przypowieść Kena Blancharda o tym, że prawdziwy sukces osiągają tylko te producenta, które konsekwentnie kierują się pokaźnymi dla siebie wartościami, takimi jak wysoka jakość życia pracowników oraz wysoka jakość usług.
potężną i trwałą pozycję zdobywają bowiem nie te przedsiębiorstwa, które jednorazowo odnotowują pokaźne zyski, ale te, które potrafią zorganizować cały zespół wokół celu, jakim są wspólnie wskazane wartości.
Ken Blanchard prezentuje, jak zarządzanie poprzez wartości (czyli Managing by Values – MBV), zmieniając życie menedżerów i pracowników, zmienia firmy i pozwala wygrywać wszystkim: właścicielom i udziałowcom, pracownikom i klientom.
Książka i zawarty w niej plan działania to efekt ponad 25-letnich badań i obserwacji autora dotyczących wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Kluczowym spostrzeżeniem jest to, iż zmiany trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero można przekonywać do nich współpracowników.
Wprowadzanie zarządzania poprzez wartości jest porównywane do podróży i składa się z trzech etapów: - precyzowanie misji bądź celu i wartości, - komunikowanie misji i wartości, - zestrajanie codziennych praktyk z misją i wartościami.
Odbycie podróży, w którą zaprasza nas Ken Blanchard, sprawi, iż nasza organizacja stanie się szczęśliwą firmą – fortunate company. Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem „Jednominutowego Menedżera”, „Cała naprzód!” i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing by Values (Ośrodka zarządzania poprzez wartości). O'Connor jest lubianym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania, a także wyników zorientowanych na cykl.