Bez rozwoju duchowego nie ma dostępu do najsilniejszej a zarazem najgłębszej motywacji osobistej. Odpowiada ona na pytanie: co jest ważne, co nadaje sens nawet prostym działaniom. W tych kilku słowach można by streścić główne przesłanie tej książki, z którym jako coach i autor się utożsamiam. Konwencjonalne metody coachingu zachowują swoją skuteczność do chwili, kiedy pada pytanie o poczucie sensu podejmowanych działań na planie całego życia. Serdecznie polecam lekturę w głąb transpersonalnej motywacji. Maciej Bennewicz, menedżer, trener, coach Mindfulness to słowo, ktore jest już obecne we wszelkich najlepszych światowych podręcznikach zarządzania. Książka Jarka Gibasa demonstruje potęgę działania tych mechanizmów również w coachingu. Mateusz Grzesiak, międzynarodowy nauczyciel i trener, psycholog Jarosław Gibas odkrywa przed polskimi czytelnikami kierunek, w którym zmierza teraz światowy coaching. To lektura dla poszukujących odpowiedzi, na najważniejsze życiowe pytania. Jacek Walkiewicz, mówca motywacyjny i mentor Wyrusz w podróż do źródeł rozwoju Wyobraź sobie, że idziesz przez las. Błądzisz, szukając najlepszej drogi. Raz za razem rozglądasz się za nową ścieżką, wracasz w to samo miejsce, znowu szukasz i znowu się orientujesz, że jednak nie idziesz w korzystną stronę. Nagle nad głową, ponad drzewami widzisz szybującego sokoła. Postanawiasz iść za nim. Ścieżki przechodzą jedne w drugie,za każdym razem stają się szersze i idzie Ci się łatwiej. W końcu, wciąż za krążącym po niebie sokołem, trafiasz na gościniec prowadzący do ogrodu. Na jego końcu widzisz majaczący w oddali dom. I kiedy się doń zbliżasz, spostrzegasz, iż nie ma już sokoła. Zniknął precyzyjnie w tym momencie, w którym zobaczyłeś swój prawdziwy CEL. Zniknął, bo nie był Ci już niezbędny! Coaching transpersonalny podchodzi do człowieka jako do fizycznej, psychicznej i duchowej całości. Rola coacha polega na upewnieniu się, iż wybory, których dokonuje klient, są rzeczywiście jego wyborami: są dyktowane sercem, płyną z głębi duszy, są zgodne z tym, kim klient jest naprawdę i kim faktycznie chce zostać. Coach musi wiedzieć, że kierunek, w którym klient chce iść, nie jest jedynie mrzonką i nie wynika z presji społecznej. Musi także przekonać się, że zmiana, która dokonuje się w konsumencie, będzie trwała. Reszta — autodiagnoza, zdefiniowanie celu i wybór właściwej drogi ku przyszłości — leży po stronie klienta procesu coachingowego. Dlaczego? Ponieważ w coachingu, jak w życiu, naprawdę wszystko zależy od Ciebie! Jarosław Gibas — socjolog, trener, coach. W 1995 roku debiutował powieścią Gniazda aniołów, wydaną poprzez gdańskie wydawnictwo Marabut. Dwa lata później nakładem Wydawnictwa Literackiego ukazała się kolejna powieść: Salve theatrum. Swoje teksty publikował także na łamach czasopism: "FA-art", "Opcje", "List oceaniczny", "Kresy", "Śląsk", "NaGłos", "City Magazine" i wielu innych. W latach 1992 - 1996 był redaktorem kwartalnika "Opcje", w latach 2005 - 2007 — redaktorem naczelnym "Echa Miasta Katowice", a ostatnio — redaktorem naczelnym "Nowej Gazety Śląskiej". Od lat prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej. Jestintensywnym coachem. Prywatnie miłośnik sporych motocykli — prowadzi motocyklowego bloga bigbiker.pl. Mieszka z żoną i psem w Katowicach.