proces wiedźmiński to kultowa już linia opowiadań i powieści o zawodowym tępicielu potworów Geralcie z Rivii autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, która znalazła miliony entuzjastów na całym świecie. Typowy dla serii jest unikalny, mroczny, a równocześnie szczególnie żywy świat fantasy, czerpiący sporo ze słowiańskich mitów, baśni i legend.
Fabuła Pierwszy tom sagi wiedźmińskiej Królestwa północy czują coraz większe zagrożenie ze strony cesarstwa Nilfgaardu. Komanda Wiewiórek, partyzanckiej organizacji nieludzi walczą o utworzenie własnego, wolnego państwa.
Czasy stają się coraz bardziej niespokojne, a nieodgadnione grupy zaczynają interesować się Geraltem i jego przybraną córką, Ciri. Nieodgadniony czarodziej Rience chwyta i torturuje Jaskra, by uzyskać dane o wiedźminie i jego podopiecznej.
Barda uwalnia czarodziejka Yennefer. Ciri pobiera nauki w Kaer Morhen, wiedźmińskim siedliszczu. Gdy rozpoczyna przejawiać magiczne talenty, wiedźmini wzywają na pomoc znajomą czarodziejkę Triss Merigold.
Szpiedzy, podwójni agenci, czarodzieje i królowie, a w centrum wszystkich intryg i niebezpieczeństw znajdują się Geralt i Ciri. Trup ściele się gęsto, a akcja nie zwalnia choćby na chwilę. Uniwersum Wiedźmina Mutanci, wyprani z emocji bezpłodni odmieńcy, których sens życia sprowadza się do zabijania.
Czy można się dziwić, iż każdy porządny chłop chce posiadać z nimi jak najmniej wspólnego$255 że najchętniej zapomniałby o ich istnieniu$256 Niestety, nawet największy poczciwiec będzie musiał skorzystać z ich usług, kiedy strzyga rozerwie mu mućkę, a utopiec porwie babę.
Nie ma bowiem ulepszonych łowców potworów nad wiedźminów. Tak jak stwory na które polują, tak sami wiedźmini są reliktami przeszłości, niespokojnych czasów, kiedy w wyniku koniunkcji sfer do świata śmiertelników przeniknęła magia, a wraz z nią dobrodziejstwa i plagi, o których nie śniło się choćby najmądrzejszym starcom.
Znakiem rozpoznawczym tych wojowników stały się dwa miecze, jeden stalowy na zwykłych łotrów i drugi metaliczny, perfekcyjny na choćby największe plugastwa. I choć szeregi wiedźminów zostały mocno przetrzebione, to wciąż żyw jest najlepszy z nich - Biały Wilk, Geralt z Rivii.
Znany jako niespotykany mistrz fechtunku i tropiciel, poprzez lata zdołał się poznać jeszcze jako rozważny pan, którego osąd sytuacji uratował skórę niejednemu możnowładcy. Dlatego też, jednakże rozpaczliwie stara się pozostać neutralny wobec polityki, raz po raz wciągany jest w rozgrywki wyżej postawionych od siebie.
W jego przygodach często towarzyszą mu jego wierni kompanii, jak Zoltan Chivay, krasnolud i przywódca kompanii najemników, czy Jaskier, bard, który swoim efektownymi balladami często zapewnił sobie namacalną wdzięczność pań i niezrozumiałą wrogość ich partnerów.
Wśród kompanów Geralta są także czarodziejki, rudowłosa Triss Merigold i Yennefer, najmłodsza członkini Rady Czarodziejów i ukochana Białego Wilka. Ich ojczyzną są Królestwa Północy, miejsce, gdzie żądza władzy miesza się z hipokryzją i zdradą.
Najpotężniejsi władcy podzielili pomiędzy siebie ziemię i zazdrośnie strzegą ich przed innymi, jednocześnie fantazjując o powiększeniu własnej domeny. W tym celu utrzymują szerokie armie, a ich asem w rękawie są magowie.
Łudzą się przy tym, że swoją koroną i monetami utrzymają w ryzach czarodziejów władających zaklęciami - błąd, który drogo kosztował niejednego władcę. Tak jak możni mają swoje przywary, tak i lud Królestw Północy nie stroni od grzechu.
Upojeni swoją pozycją ludzie z pogardą spoglądają na starsze rasy, takie jak elfy i krasnoludy. Rasizm i wyzysk bywają tak obszerne, że wyrażenie "nieludzkie warunki" nabrało nowego znaczenia. Część ze starszych ras postanowiła odpowiedzieć na terror terrorem, dając początek "Wiewiórkom", organizacji, która mieczem i łukiem stara się wywalczyć dawno pogrzebaną godność.
Skonfliktowane, grzeszne, zapatrzone w siebie Królestwa Północy nie egzystują jednak w próżni. Na południu rozpościera Cesarstwo Nilfgaardu, którego żelazna ręką niebezpiecznie zbliża się do północnych ziem...
cechy audiobooka: Pierwszy tom sagi o wiedźminie Geralcie Niezwykła postać wiedźmina Geralta, specjalnie "wyhodowanego" i wyszkolonego zabójcy potworów unikalny świat łączący części klasycznego fantasy, słowiańskiego folkloru i znanych baśni oraz legend Wartka akcja, atrakcyjne postaci i inteligentne, cięte dialogi Epickie słuchowisko z udziałem wielu aktorów