Marzysz o przełożonym, który zbuduje u Ciebie autorytet i zapyta ludzkim głosem o życie w pracy, a nie tylko o błędy i kejpiaje? Chcesz być wiarygodnym liderem, za którym zespół pójdzie w ogień? Jesteś zmęczony korpopląsami, manipulacjami, brakiem sensu w pracy, nieautentycznością szefa albo członków zespołu? Nie jesteś sam.
Zbyt mnóstwo osób myśli o pracy jak o umieraniu od poniedziałku do piątku w folwarku, Mordorze i na polu walki. Jako szeregowy lider lub pracownik możesz nie mieć wpływu na zarząd, firmę albo tzw. Global. Masz za to wpływ na relacje w Twoim zespole, możesz mądrze zakwestionować złe, nieskuteczne zasady i dążyć do zmiany reguł gry.
Zapraszam w podróż po unikalnej mapie zespołowych krain i gier międzyludzkich. Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach wraz ze stanowiącym jego część Atlasem gier (nie tylko) korporacyjnych to książka napisana przez życie, ludzi i marki. Chciałabym napisać, iż wszelkie podobieństwo do osób i sytuacji jest przypadkowe - lecz minęłabym się z prawdą. W firmach wynajdziemy niejednego Władcę marionetek, Sprzedawcę małp, Biegającego z taczką, znienawidzonego Korpokaprala lub inne opisane w grach niewiele chwalebne postaci - w trakcie gdy marzy nam się zespół 4.0 na wzór Tolkienowskiej Drużyny Pierścienia albo plemienia Na'vi z filmu Avatar.
Tak - ludzie, zgodnie ze swoją naturą, grają. W firmowe piekło albo niebo, umieranie lub rozwój. A Ty, jako lider lub członek zespołu, masz wpływ na zasady gry i dobór scenariusza - na to, czy będzie on prowadził ku Jasnej Stronie Zarządzania. Wybierz przychylną dla siebie krainę w Atlasie gier (nie tylko) korporacyjnych, która zapewnia pracę w poczuciu sensu i atmosferze zaufania. Ja wybrałam Younicorn!
W swoim zawodowym życiu przeczytałem dużo książek "rozwojowych" i biznesowych. Ta zdecydowanie wyróżnia się na ich tle. Po pierwsze, nie jest przeintelektualizowana - wręcz przeciwnie, daje sam łatwo przyswajalny konkret. Po drugie, opiera się na autentycznych historiach z polskiego biznesu, a nie badaniach tzw. Amerykańskich naukowców. Dostajemy w niej śmieszno-straszne opisy tego, co ludzie robią sobie w pracy. Na koniec każdej gry zaś uzyskujemy narzędzia do poprawienia własnej sytuacji: test autodiagnostyczny i przestrzeń na autorefleksję, o której zapominamy w codziennej gonitwie, pośród targetów, KPI i milestone'ów. Autorka, którą jako twórca Mordoru na Domaniewskiej cenię za kierowanie na Jasną Stronę Zarządzania, demonstruje sposoby diagnozowania sytuacji swej i zespołu oraz wskazuje kroki konieczne do przejścia z Ciemnej, na Jasną Stronę firmowej Mocy. Jeśli więc szukasz wskazówek, jak wydostać się z zawodowego Mordoru lub innej gry korporacyjnej, w którą grasz, to znajdziesz je w tej książce.
Rafał Ferber, założyciel fanpage'a Mordor na Domaniewskiej i agencji Runaways