Poznaj kulisy najgłośniejszych i najistotniej kosztownych wpadek rekinów biznesu.W procesu "Porażki marek" pokazujemy najistotniej atrakcyjne pomyłki światowych gigantów rynkowych jak Kellog, Unilever, Reynolds, Coca Cola, Mc Donald's, Sony czy Pepsi.W części 2 poznamy "Poronione pomysły" firm, które uporczywie twierdzą, że wiedzą lepiej niż ich kupujący, co im jest potrzebne.
Najmądrzejsza choćby strategia firmy nie spowoduje, że klient kupi towar, na który nie ma ochoty. Rzecz w tym, że to co firmy uważają za genialne, konsumenci często traktują jako dziwactwo. Butelkowana woda mineralna dla psów To fantastyczny pomysł - twierdzi producent.To jakiś żart!
- odpowiada klient.choćby te marki, które odnoszą sukcesy, miewają szerokie wpadki w związku z wprowadzeniem na rynek nietrafionych towarów. Reynolds próbował wylansować niedymiące papierosy asygnowane dla tych, którzy nie lubią zapachu dymu - a to przecież osoby niepalące!dużo marek przepada, ponieważ niewłaściwie przebadano jakiś pomysł.
Przekonał się o tym Unilever, ogłaszając wypuszczenie silnie piorącego proszku o wymownej nazwie Persil Power. Kłopot w tym, iż potrafił on usuwać nie tylko plamy, ale i same ubrania.Porażek firm może być sporo.
W dramatycznych przypadkach niepowodzenie jest następstwem skandalu na wielka skalę, który wywołuje bojkot określonej firmy. Uczmy się więc na błędach innych.Ta pouczająca lektura powinna się znaleźć w audiotece każdego menedżera.Czas nagrania: 134'17Czyta Marcin StyczeńFormat Audio CD