Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, prezentuje ich miejsce w konwencjonalnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, ukazuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich funkcjonalne wykorzystanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, lecz także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji skategoryzowanych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce. Danuta Urbaniak-Zając, dr hab., dziekan Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Metod Badań Jakościowych. Inicjator licznych projektów badawczych i edukacyjnych. Ewa Kos, asystent kierownika projektu „przyjazna i bezpieczna szkoła. Poręczne przygotowanie szkół do realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych realizowanego przy Katedrze Badań Edukacyjnych.
- Autorzy: Urbaniak-Zając Danuta, Kos Ewa
- Ciężar: 0,36
- Format: 14.3x20.5cm
- ISBN: 9788301172381
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20411
- Miejscowość: Warszawa
- objętość: 304
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
- Rok wydania: 2018
- Rok wydania: 2019
- linia cyklu: WYKŁADY Z PEDAGOGIKI
- wariant publikacji: KS
- Wydanie: 1
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Wysokość: 14