Akumulatory są produkowane w technice DEEP CYCLE i zwykle przeznaczone m.in.: do wykorzystania w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych i z przetwornicami napięcia.
Akumulatory żelowe charakteryzują się budową wewnętrzną opartą na separatorach produkowanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są pomiędzy ołowianymi płytkami wewnątrz zasobnika energii w akumulatorze.
dopełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie samoczynnego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w chwili wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia we wnętrzu akumulatora, wywołując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz obudowy, zapobiegając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji na ogół dochodzi w chwili przeładowywania akumulatora.
obudowa akumulatora wyprodukowana jest z materiału typu ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR typu DEEP CYCLE
Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, aby mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie cykl ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego standardowe akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika.
Płyty w akumulatorach typu Deep Cycle mają gęstszy materiał aktywny niżeli płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki czemu są wytrzymalsze na obciążenia powodowane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej albo objętości.
użycie: