Akumulatory są wytwarzane w technologii AGM VRLA i z zasady przeznaczone m.in.: do zastosowania w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych oraz z przetwornicami napięcia.
Akumulatory żelowe cechują się budową wewnętrzną opartą na separatorach wykonanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są między ołowianymi płytkami we wnętrzu zasobnika energii w akumulatorze.
uzupełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie samoczynnego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w momencie wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia we wnętrzu akumulatora, wywołując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz obudowy, zapobiegając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji w głównej mierze dochodzi w chwili przeładowywania akumulatora.
obudowa akumulatora wytworzona jest z materiału typu ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR typu DEEP CYCLE - Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, aby mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie proces ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego typowe akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika. Płyty w akumulatorach typu Deep Cycle posiadają gęstszy materiał aktywny niżeli płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki temu są wytrzymalsze na obciążenia powodowane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej lub pojemności.
wykorzystanie: