Z uwagi na zmiany dokonujące się w jurysdykcji krajowej stan prawnych regulacji omówionych w pracy zakreślono na dzień 31 grudnia 2011 r.Rozdział pierwszy poświęcony został zagadnieniom polityki regulacji reklamy w Polsce.W rozdziale drugim, dotyczącym handlowego przekazu audiowizualnego, szczególną uwagę zwrócono na rolę reklamy w działaniach marketingowych, politykę sytuowania reklamy jako przekazu audiowizualnego (jednocześnie w regulacjach europejskich, jak i polskich), a także audiowizualną formę reklamy, a także wpływ polityki medialnej. W kolejnym rozdziale podjęto problematykę postrzegania reklamy z punktu widzenia polityki dbałości o uczciwość konkurencji na rynku.Rozdział czwarty traktuje o polityce użytkowania zakazów reklamy w stosunku do produktów i usług sensytywnych, a więc wyrobów tytoniowych, alkoholu, a także gier hazardowych. W rozdziale piątym podjęto ważki problem granic reklamowych prezentacji wyrobów leczniczych i kosmetycznych.Treść rozdziału szóstego stanowią rozważania dotyczące żywności i żywienia jako przedmiotu regulacji reklamy.W kolejnym rozdziale zajęto się problematyką polityki służącej dobieraniu działań regulacyjnych państwa w odniesieniu do reklamy poprzez działania samoregulacyjne.W ostatnim rozdziale podjęto problematykę prowadzonej w polskiej telewizji polityki w zakresie działalności reklamowej.