Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Idealnie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji i wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych.
Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszelkich regionach świata. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: o jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego, o jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji, o jakie są główne ścieżki wzrostu, o jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych, o jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego nieprzystępnej i wielowymiarowej korporacji.,,wspaniała pozycja zarówno dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swoich biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których - dzięki tej książce - sporo korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi.
najkorzystniejsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat" - Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu GEBERIT Sp. Z o.o.,,Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w udoskonalonym momencie. Polskie producenta zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy.
A jednocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe firmy w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o lepszy czas, by zacząć budować prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na mocnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić.
Ta książka odczarowuje hasło korporacja i dlatego niezaprzeczalnie warto ją przeczytać" - Dariusz Pietrzak, wiceprezes Enterprise Investors.,,Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej.
W sposób ciekawy, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują poręczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dostosowane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, namawiając do wydobywania własnych wniosków.
Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swej strategii. Polecam wszystkim!" - Grzegorz Dzik, Prezes Zarządu Impel SA.