Unity to jeden z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Jednocześnie, pracując w tym środowisku, możesz się nauczyć programowania w C#, który jest postępowym i wszechstronnym językiem. Podczas pisania skryptów niezbędnych do zbudowania gry poszczególne konstrukcje języka i ich użycie nagle stają się proste i zrozumiałe. Dzięki nim można zaimplementować niestandardowe zachowania i mechanikę gry, i to na poziomie fachowej, grywalnej gry! I właśnie taki jest cel tej książki - nauka bloków budulcowych programowania i języka C# od podstaw.Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie renomowanego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i powiększać złożoność swych gier przez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, konieczne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i niemało innych.