Publikacja stanowi cenna pomoc wspomagajaca nauke czytania. Wspiera ten proces i moze byc stosowana zarowno samodzielnie, jak rowniez z kazdym zestawem podrecznikow dla uczniow klasy 1. W ksiazce zastosowano kolejnosc wprowadzania liter zgodnie z zasada stopniowania trudnosci. Dwuznaki, trojznaki oraz gloski zapisywane w dwojaki sposob wystepuja tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniow ze wszystkimi literami, ktore pisze sie zgodnie z zasada fonetyczna. Przy analizie i syntezie wprowadzono rowniez sylabe jako ogniwo posrednie miedzy wyrazem a gloska, ktore ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawieraja nowo poznana litere oraz litery wprowadzone wczesniej.Publikacja stanowi cenna pomoc wspomagajaca nauke czytania. Wspiera ten proces i moze byc używana zarowno samodzielnie, jak rowniez z kazdym zestawem podrecznikow dla uczniow klasy 1. W ksiazce zastosowano kolejnosc wprowadzania liter zgodnie z zasada stopniowania trudnosci. Dwuznaki, trojznaki i gloski zapisywane w dwojaki sposob wystepuja tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniow ze wszystkimi literami, ktore pisze sie zgodnie z zasada fonetyczna. Przy analizie i syntezie wprowadzono rowniez sylabe jako ogniwo posrednie miedzy wyrazem a gloska, ktore ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawieraja nowo poznana litere, a także litery wprowadzone wczesniej.