Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek" ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez zastosowania komputera. Dzięki układaniu trafnych sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów, a także algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, żeby osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch.
Trening myślenia logicznego i kreatywności
Oryginalna gra kooperacyjna o niebanalnej fabule i zagadkowej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania, a także tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej, a także emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących.
dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli
Gra „Zakodowany zamek" wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, innowacyjne technologie, inżynierię, a także matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności, a także współpracy.
Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają świeże umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności konieczne zawodowym programistom, m.in. Koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w poszukiwania rozwiązań.
Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę błyskotliwością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie.
Plansza, karty i żetony zostały tworzone z grubej tektury, co zapewnia bezpieczną zabawę i odporność choćby w trakcie najmocniej emocjonujących rozgrywek.
Rozwój
kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja
Autorzy
Hubert Bobrowski – redaktor, miłośnik prawidłowych gier, zwłaszcza towarzyskich.
Justyna Hołubowska-Chrząszczak – rocznik ’91, urodzona w Olsztynie, mieszkająca w Gdańsku. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Grafiki gdańskiej ASP. Miłośniczka kotów i roślin. W swej twórczości posługuje się techniką digital painting, a czasami kolażem.
W serii dodatkowo