Ojciec i jego dwóch nastoletnich synów wygrali „wojnę”, jak nazywają nieprzystępny rozwód i walkę o prawo do wyłącznej opieki nad dziećmi. Zostawiają dom w Kansas i jadą poprzez noc do Nowego Meksyku, aby zacząć od początku, podekscytowani szansą na świeże życie we trzech. Od podstaw budują codzienność, wydawałoby się – zwyczajną – chłopcy idą do szkoły, ojciec zdaje się pracować, nawiązują znajomości.
Wkrótce jednak pojawiają się złowieszcze zapowiedzi zmian – martwe i nieobecne spojrzenie ojca, nocne hałasy, coraz dziwniejsi goście. Chłopcy obserwują, jak ich świat rozpoczyna się zmieniać i ogarnia go chaos. Daniel Magariel pokazuje nam fascynującą postać walczącego o normalność rodzica i porażający obraz współuzależnionej rodziny.
zachwycający, nad wyraz dojrzały debiut Magariela to książka o rzeczach najważniejszych. O dziecięcej naiwności i wierze w to, iż najbliżsi nie krzywdzą. O braterstwie, ojcostwie i miłości, która zbyt nieraz bywa ślepa. Lecz Nasz chłopak to także opowieść o tym, jak łatwo ulegamy manipulacjom i pozwalamy, żeby ktoś świadomie nadużywał naszego zaufania. Siła tej prozy jest ogromna. Paraliżująca.
Michał Nogaś,
„Gazeta Wyborcza” staranna, niepokojąca i intensywna. Niedużo kto potrafi jak Magariel powiedzieć tak dużo w tak niewielu słowach. Gwałtowny i mocny debiut.
Hanya Yanagihara
doskonała, niepokojąca, dramatycznie komiczna, wstrząsająca – profesjonalny popis mówiący coś nowego o klasie, męskości, uzależnieniu i rodzinie. Daniel Magariel to ekscytująca nowa występowanie w amerykańskiej literaturze.
George Saunders
W tej narkotycznej – dosłownie i w przenośni – prozie zło czai się od pierwszej strony. Trudno się od niego będzie uwolnić, podobnie jak i trudno będzie uwolnić się od czytania Naszego chłopaka.
Marcin Wilk, „Wyliczanka”
Jedna z najistotniej niezwykłych debiutanckich powieści tego roku… wstrząsający obraz relacji, które wiążą nas z rodziną… Współczucie i głębokie zrozumienie istoty uzależnienia nadają znaczenie tej niedużej powieści Daniela Magariela.
„Rolling Stone”