Praca zbiorowa Readings in Second Language Acquisition pod redakcją naukową Danuty Gabryś-Barker stanowi przegląd najszczególniejszych tematów związanych z przyswajaniem języka angielskiego jako obcego. Autorzy prezentują nie tylko zagadnienia dotyczące przyswajania i uczenia się angielskiej leksyki, składni czy fonetyki (rodziały 1.–4.), ale także inne, widoczne w procesie dydaktycznym, tematy (rozdziały 5.-9.).
Omówiono m.in. Rolę sfery emocjonalnej w uczeniu (się) języka obcego, a także części pragmatyki językowej (skutecznego posługiwania się językiem angielskim jako obcym w komunikacji i interakcji ustnej). Końcowy rozdział autorstwa Janusza Arabskiego prezentuje natomiast różnice w przyswajaniu i uczeniu się języka obcego odnoszące się do płci.
Pozycja dedykowana jest najczęściej dla studentów kierunków filologicznych, może bowiem stanowić znaczne źródło wiedzy dla nauczycieli języka obcego (z reguły angielskiego) chcących pogłębić swoje przygotowanie zawodowe.
Każdy z rozdziałów skupiony jest na potężnym temacie i, co niezwykle znaczne, mieści jego bogatą bibliografię, od źródeł podstawowych po najnowsze badania empiryczne z danej dziedziny.