Prezentowane w niniejszej pracy zagadnienia posiadają charakter interdyscyplinarny i mieszczą się w kręgu zainteresowań pedagogiki zdrowia – dyscypliny, która łączy typowo komponenty pedagogiki społecznej, socjologii zdrowia i choroby, medycyny społecznej, psychologii zdrowia oraz polityki społecznej.
Książka omawia bieżące i ważne problemy społeczne odnoszące się do zdrowia, a także zmusza do refleksji nad tym, jakie działania należy podjąć, by poprawić zdrowotność pań w Polsce. Niniejsza praca przedstawia takie kwestie, jak: znaczenie wykształcenia w przygotowaniu kobiety do roli matki; zagrożenia zdrowia wynikające z chorób cywilizacyjnych w kontekście niepłodności pań; terapia dziecięcych zaburzeń mowy w kontekście wiedzy i zaangażowania matki w cykl leczenia; styl życia kobiet podczas leczenia raka piersi i po jego zakończeniu; samopoczucie pań hospitalizowanych z uwzględnieniem arteterapii; wpływ zabiegów kosmetycznych na samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne młodych kobiet; opinie kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych działań prozdrowotnych w najróżniejszych instytucjach służby zdrowia albo jednostkach mogących upowszechniać edukację zdrowotną.
Książkę podsumowuje próba przeglądu wybranych dylematów zdrowotnych, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia i wpływać na jakość ich funkcjonowania w środowisku społecznym. Publikacja skierowana jest zatem do pedagogów społecznych i studentów pedagogiki zróżnicowanych specjalności (stanowczo do studentów kształcących się w zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwłaszcza do pań zainteresowanych wzmacnianiem i pomnażaniem własnego zdrowia.