Ewa Kierska – krakowska artystka niedoceniana, zapomniana, przemilczana. Nikt dotąd nie zdecydował się poświęcić jej twórczości wnikliwej pracy. Czy da się odnaleźć faktyczne powody tak niewiele znaczącego udziału malarki w historii i krytyce sztuki? Wydaje się, iż krakowskie środowisko artystyczne pozostawiało na marginesie twórców, którzy byli w pewnym sensie anachroniczni – ze względu na temat czy technikę, a taką była malarka.
Poza tym jeszcze po wojnie funkcjonowało nigdzie niepisane, lecz wyraźnie widoczne traktowanie twórczości panów jako poważniejszej kobiet. Do tego łatka żony znanego w środowisku rysownika i nauczyciela – Adama Hoffmanna.
Ewa Kierska nie miała więc łatwo. Wyjaśnienie fenomenu jej twórczości jest trudne, ale najważniejsze dla mnie jest to, by oddać jej malarstwu sprawiedliwość. "Sylwia Góra postanowiła wydobyć osobę i twórczość Kierskiej z zapomnienia, przede wszystkim przeprowadzając szeroką kwerendę, która umożliwiła odnalezienie i skategoryzowanie niemal wszelkich zachowanych prac malarki, ponadto gromadząc świadectwa jej dawnych uczniów i bliskich jej osób.
Rozważania na temat osoby Ewy Kierskiej i jej obrazów osadza Autorka w szerokim kontekście krakowskiego życia artystycznego, którego nie traktuje jedynie jako tło, lecz także poszukuje filiacji, wzajemnych oddziaływań i związków intertekstualnych".
[z recenzji prof. Dra hab. Pawła Taranczewskiego] "Książka Sylwii Góry nie jest konwencjonalną naukową rozprawą o charakterze biograficznym, mimozawiera wielką liczba faktów natury historycznej i filozoficznej.
Autorka cały czas pamięta, do kogo ją adresuje, nie prowadzi naukowych wywodów, lecz dzieli się z czytelnikiem swoimi refleksjami. Język narracji jest naturalny, bezpretensjonalny, zabarwiony literacko".
[z recenzji dra hab. Kazimierza Kuczmana, prof. UPJPII] Sylwia Góra – kulturoznawczyni, literaturoznawczyni, doktorka nauk humanistycznych, absolwentka Polskiej Szkoły Reportażu, miłośniczka literatury pisanej poprzez kobiety oraz biografii nieznanych i zapomnianych artystek.
Współredaktorka monografii naukowych: Świat zmysłów, Oznaczeniu zmysłów w kulturze, Oblicza szaleństwa w kulturze, Sztuka – wartość – sacrum. Księga jubileuszowa asygnowana Profesorowi Pawłowi Taranczewskiemu.
Pisze do naukowych i modnych czasopism na ogół o zapomnianych i niedocenianych kobietach. Współtworzy najkorzystniejszy festiwal literacki w Polsce – Czytaj!