Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak by organizacja stała się bardziej skuteczna i sprawna? Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym.
Książka zaczyna się od analizy zarządzania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca standaryzowana, przepływ, jednostajny system ssący i zarządzanie wizualne. W książce wyszukamy omówienie podstawowych narzędzi Lean, m.in.
takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki zapobiegania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak się je stosuje. Podając mnóstwo przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm usługowych i obszary administracyjne zakładów produkcyjnych.
Korzystając z ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor ukazuje strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić.
dodatkowo książka posiada zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu inicjującemu pracę z Lean. *** W biurach i usługach, dzieje się dziś większość światowego biznesu.
Niestety, to właśnie procesy biurowe i usługowe posiadają w sobie przeważnie najwięcej bałaganu, pomyłek, przestojów i rozmaitego typu marnotrawstw. O ile nauczyliśmy się efektywnie podwyższać jakość i wydajność procesów produkcji, o tyle w kwestii wydajnej organizacji biura i usług, sporo firm wciąż raczkuje.
Książka, którą trzymasz w ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści.
Tym, którzy obawiają się, iż jest to niełatwe i trudne, niech jako motto podczas lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek…". KamiL Torczewski, Prezes Zarządu, Akademia Białego Kruka sp.
z o.o. Drew jest jednym z niewielu praktyków, którzy naprawdę rozumieją różnicę pomiędzy szczupłym przedsiębiorstwem a szczupłą produkcją. Bill Beer, Wenger Corporation Prosty poradnik, który pomoże liderom w przeprowadzeniu transformacji niosącej korzyści im samych, ich pracownikom oraz procesom.
Glenn Marshall, Northrop Grumman Shipbuilding Jasne i dokładne metody wykorzystywania szczupłego myślenia w procesach wspierających i administracyjnych, które sprawdzają się w prawie każdej branży. (…) Szczerze polecam tę książkę.
Brian Maskell, BMA Inc. *** Drew Locher jest obecnie dyrektorem zarządzającym w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy różnorodne usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia oraz rozwoju organizacyjnego.
gwarantuje wsparcie we wdrażaniu systemów zarządzania jakością, by polepszyć wyniki swoich klientów. Locher zajmuje się wdrażaniem pionierskich strategii zarządzania w wielu firmach już od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy doskonalenia w General Electric.
W roku 1990 opuścił GE, aby założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi posiadających podobną wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie poświęcają się wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, żeby pomóc swym klientom.
Podejście CMA skupia się na ergonomicznych użyciach – „ucz się podczas działania" to slogan poprawnie podsumowujący ten fason pracy. W roku 1997 spółka CMA we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i technice pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu Lean".
Locher jest autorem książki The Complete Lean Enterprise – Value Stream Mapping for Office and Administrative Process, wyodrębnionej nagrodą Shingo, przyznawaną m.in. Publikacjom opisującym najkorzystniejsze praktyki zarządzania wykorzystujące techniki i narzędzia szczupłego myślenia.
Tytuł Lean w biurze i usługach przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym Autor Drew Locher Tłumacz Dorota Gasper Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380878556 ISBN 9788380878556 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 232 Format 15.8x23.3x1.4 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.456 kg