Kryzys to czas, w którym mnóstwo podmiotów gospodarczych i wielu klientów przeżywa trudne chwile. Niedostatki wolnych środków, niepewność przyszłości, niespodziane zmiany przepisów, wydarzenia na świecie i w kraju, na które nie mamy wpływu - wszystkie te czynniki mogą spowodować,w trakcie rozmowy handlowej sprzedawca usłyszy od potencjalnego klienta: „Nie, nie teraz.
Przepraszam,teraz mamy inne priorytety". I nie sfinalizuje transakcji. Tak, kryzys to zdecydowanie jest zagrożenie i obszerna przeszkoda w realizacji planów sprzedaży. Ba, kryzys to zagrożenie dla egzystencji wielu firm!
Z drugiej strony są branże, przedsiębiorstwa, pojedynczy biznesmeni, a także handlowcy, dla których kryzys to czas rozkwitu. Ponieważ proponują ludziom coś, co jest im potrzebne. Albo coś, co powiększa ich poczucie bezpieczeństwa.
Albo po prostu byli w stanie dotrzeć do klienta i przekonać go, iż akurat ich artykuł lub usługa jest tym, co w kryzysie przyda się istotnie. Sytuacja kryzysu bowiem wymaga nie tylko znajomości narzędzi i technik sprzedażowych.
Skuteczni sprzedawcy posiadają je oczywiście opanowane do perfekcji bez względu na okoliczności, lecz dysponują czymś jeszcze - kreatywnością, która pozwala im twórczo się do nich adaptować. Prawda jest taka, iż na to, co się dzieje, nie mamy obszerniejszego wpływu, lecz mamy wpływ na to, co jesteśmy w stanie zrobić, a poprzez to także na efekty, jakie uzyskamy.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.