Książka Moniki Boguszewicz - Kreft jest asygnowana dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak w dodatku praktyków zajmujących się na co dzień reklamą
Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego sprawność jest niewiele znacząca, jego przejawy powodują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą sprawność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie używany i nastawiony na prędkie zyski.
Ma on niedużo do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów:
• o ekspresowo zmieniających się kryteriach,
• pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i przeróżny,
• dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
w efekcie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie konsumenci, nawet jeżeli nie posiadają do niej zastrzeżeń, prędko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności.
To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu.
W marketingu doświadczeń:
• oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów,
• traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości,
• stosuje pionierskie metody zarządcze.
Ukazane w tej - prekursorskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo kanon oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i sporo innych ilustrują wielką marketingową zmianę.