Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie mnóstwo zdziałać bez efektywnych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników. W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od konwencjonalnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako trafnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest głównie wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się likwidowaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Mnóstwo spomiędzy firm nominowanych poprzez magazyn „Fortune do rankingu „100 najlepszych Pracodawców uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej. Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak by mogli służyć swym pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację – zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider przez wspieranie zespołu dąży do promocji sprawności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, iż ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami. Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i uznanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i proponują narzędzia konieczne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa. Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, i od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu. *** Jedyna droga do idealnych relacji i wyników wiedzie poprzez servant leadership (przywództwo służebne). Chodzi o to,za każdym razem stawiać innych ludzi na pierwszym miejscu. John Maxwell Najlepsi podwładni wiedzą, jak być swymi własnymi przywódcami. Robert E. Kelley
- Autorzy: Blanchard Ken, Broadwell Renee
- Ciężar: 0,482
- Format: 14.0x22.0cm
- ISBN: 9788380875661
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 30294
- pojemność: 288
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Jak generować genialne relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki
- Rok wydania: 2019
- Tłumacze: Samson-Banasik Aleksandra
- typ publikacji: KS
- Tytuł oryginalny: Servant Leadership in Action: How You Can Achieve Great Relationships and Results
- Wydanie: 1
- Wydawca: MT Biznes